|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Från att vara skeptisk till 1-serien har nu modellen blivit en favorit hos mig sedan coupén indtroducerades. (gillar inte bilar typ Golf utan bakluckor) Är inte coupén den snygga, roliga, "lätta" lilla körglada BMW:n vi väntat på? Ni som kör den vanliga modellen, hur är den att köra? Är det någon körglädje? Är den lika kul som en E30? /L | |
|
1-serien är makalöst rolig att köra! Provkör den, du lär inte bli besviken. |
|
|
Som Ettan säger, provkör MEN risken finns att man kan falla pladaskt för 1-serien. Det gjorde jag, en kanonbil helt enkelt. Funderar själv på en coupe som jag ska byta till om ett par år. |
|
|
Ska provköra den snarast med den klenaste motorn, så man får en oförvanskad bild av bilen/chassit som helhet utan att bländas av en stark motor. Hoppas att jag gillar den :) Kommer att prova nya A3 och C30 också som referenser. /L |
|
| Har bara suttit i en 1-serie en gång. När jag såg bilderna på coupén bestämde jag mig för att när jag väl gör mig av med e30:n ska det bli för en sån. | |
|
Leffo...nej den är inte lika kul som en e30. Enda fördelen är att man får nya/fräschare bil. Men ska man ha riktigt pang i skitet så fixar inte 1-serien eller i förövrigt inte en bmw det. |
|
|
1an i coupé-version är helt klart en arvtagare till E30n i mina ögon Min blogg: Länk Lite humor: Länk |
|
| Vad kommer 135 coupe kosta? Hittar ingen info om det. | |
|
För mycket antagligen :( |
|
|
Tjena! Var på Bmw i veckan och hörde mig för angående priser. 135i: 369000:- 120d: 276000.- 123d: 315000.- |
|
| oj det var inget litet pris för 135 det där inte.. vore trevligt med en version i stil med 318is... tänk er en 1:a coupe med chassi för bana , sportigare utseende samt den coola klädseln :P | |
|
Aj, vilka priser, blir till att vänta då till lättare begagnat når marknaden. Håller med om att en "bantad billigare IS" vore något på nya 1-coupén. Solid Vit med M-ränder vore porrigt. :) /L |
|
|
Vad kommer en ett-coupe väga kontra en 3-d etta? bmw_jerry: Provat en inkörd 120iM 3d(170hk)? Hysteriskt kul på småvägar! Mvh, /Wille |
|
| willew jo visst är den det men en lite bantad och sportigare version ala is skulle itne sitta fel | |
| willew jo visst är den det men en lite bantad och sportigare version ala is skulle itne sitta fel | |
|
Håller med till 100% En av de bilar jag helst skulle vilja se: E81 med kolfibertak, kanske CF-huv och baklucka, lätta skalstolar, 2.3-2.5 liters 4'a, diff, lätta fälgar, icke RFT, kanske någon ytterligare lättning? Då skulle jag plunda sparkontot! Mvh, /Wille |
|
|
Jag skulle till och med kunna tänka mig att ta ett banklån om en "Etta Coupé" med ovanstående specifikationer rullar in hos handlarna... ;) /L |
|
| vi får väl skriva till bmw med våra önskningar och hoppas att dem uppfylls :D | |
| Nästa vecka är det en stor bilmässa i Tokyo, rykten säger att det kommer visas en konceptbil baserad på 1-serien. Undra vad det kan vara, vore coolt om det är en M-version :) | |
| bmwtok: vart har du fått den informationen ifrån?? | |
|
Automotive news: ”An inside source has now revealed to Automotive News that BMW will be showcasing a brand new concept vehicle at next week’s Tokyo Motor Show based on 1-series architecture. The only official word from BMW is that it won’t be the rumored X1 mini-SUV that’s set to go on sale by the end of the decade.” Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.