|
|
|
|---|---|
| Hej kom hem med min M3:a i fredags och skulle bara in en snabb runda, stänger av bilen och kommer tillbaka efter max 3 min. När jag vrider på nyckeln startar motorn för att gå i max 2 sec sen dör den och går inte starta igen... Har kollat alla säkringar och haft loss batteriet i 30 min, har provat larma på och av bilen med både carguard larmet och BMW orginal larmet flera ggr. Vad kan det mera vara hjälp mig snälla !?? | |
|
Fungerar bränslepumpen? E |
|
|
Kolla så att batteriet inte är trasigt. Då kan detta fenomen uppstå. |
|
| Batteriet är det inte, start motorn går och alla instrument fungerar. Angående bränsle pumpen, borde inte bilen börjat gå konstigt den sista biten jag körde om den skulle vara sönder ?? | |
|
Nej! När pumpen slutar snurra så gör den. Oftast allt eller inget. Ta bort baksätet så du kommer åt tanken som ligger under baksätessitsen. Knacka med en skruvmejsel på bensinpumen. Då kan det hända att motorn hoppar igång, men tyvärr bara tillfälligt. Be en kompis vrida om nyckeln och lyssna samtidigt på pumpen. Den skall låta när startmotorn går annars är den kass. Köp ny pump och använd kolfiltermask när du byter bensinpumpen. Bensinångar är inte nyttiga att andas in. Klistra in länken: Länk E |
|
|
För statistikens skull: Typiska symptom på bränslepumpshaveri. Ev. relä till pumpen. Kolla funktionen som "E" beskriver. AE |
|
|
Är kanske lite envis Men med trasigt batteri så startar bilen o allt ser br aut. Hade detta fel att bilen starta allt verkade ok med lampor fläkt med mera men efter 1-2 sekunder dog bilen , de spelade ingen roll hur mkt ja försökte varva motorn.Tydligen en cel lsom var död på batteriet. Det är ju den enkla biten att felsöka iallafall. Hopaps de löser sig lätt. |
|
| Ok, tack för svaren grabbar. Skall göra ett meck ikväll och se om den har någon livsgnista kvar.. Lite dåligt om den inte håller längre en 10800 mil.. | |
|
Jag hade exakt samma problem med min kärra. Kollade pump m.m. Har du provat att rulla igång bilen? Då märker du ju om oumpen funka. Jag rullade igång bilen o plötsligt startar den igen, strange |
|
| Det vinnande svaret på problemet var oxid i bränslepumps reläet !! | |
|
Det hade ju jag som trumfkort! :) Det är bra med lättlagade fel. AE |
|
|
Bra att du hittade felet. Dessutom var det billigt att fixa! E |
|
|
Brothan: bränslepumpen i min e46 höll inte mer än 10000 den heller, men jag hade ett mer "smygande" fel. Roligt att det löste sig i alla fall. ///Bjerser |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.