AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.321

varför kommer ingen bensin fram

dj
7
djzoom
AC schnizer 525i 24v 93 e34
har bytt vanos på min 525i e34 93 den starrtade sen tvär dogg den som man släcker en lampa. har kollat allt kopplat bensin pumpen direck me bateriet den funkar man hör som ett blåsljud i motorn men ingen bensin.kollat alla relä. och kan inte koppla in mig i datorn för bilen. så jag undrar motorn går runt me startmotorn men ingen bensin kommer till motorn va jag frågar mig nu kan en vevaxelgivare eller kammgivare göra att motorn inte skickar en inpuls till dator som i sin turskickar en inpuls till bränsle-pumpen för det kommer inte någon bensin till motorn. testade startgas och den ville tända me en gång. så gnista har den m.v.h m50 vanos kämpat i 1,5 vekor nu vill bränna upp den.

Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Originalkopplad soppapump går på pulser från tändspolen,dvs när du vrider på startnyckeln och spolen skickar "gnista". Eftersom din bil tänder på startgas och pumpen är förbikopplad har du något annat fel.Typ
,ingen bensin i tanken eller att pumpen suger luft vid tankmätaren där slangen kan spricka och ingen bensin kommer fram.

Mvh:Jonas B.

It´s not speed that kills...
It´s the sudden stop at the end....
Pz
3
PzN
525i -90
hade samma problem på min 525i -92 och då var det vevaxelgivaren. kolla upp det
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.