|
|
|
|---|---|
|
Kommer hem från 16-dagars semester i Mexico. Ut i garaget för att ta bilen på en tur. Bilen vill inte starta. Det finns ström men den orkar inte dra igång motorn. Sätter batteriet på laddning i en timma och vips så fungerar det hur bra som helst. Ringer dagen efter till BMW för att höra med dem. Får till svar att bilens elektronik drar slut på batteriet på ca fyra veckor! (Förutsatt att man låter den stå parkerad.) Rådet jag fick var att koppla loss kabeln till minuspolen. Då förlänger man livlängden en aning. Hm... verkar som att man i fortsättningen får beställa "barnvakt" till bilen, d v s någon som kör den lite då och då när man åker på semester. ;-) Gör det med stil. | |
|
Håller med, fyra veckor är lite kort tid. Står nåt i boken om detta, hade för mig att det var lite längre tid dock. Är väl lite beroende på batteriets skick och laddstatus när man ställer bilen, temperatur osv. I min bil sitter ett 80 Ah batteri, men jag tror både mindre och större förekommer också. En liten underhållsladdare kan ju kopplas på om man ställer bilen en längre tid, kostar inte så mycket. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.