AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.454

Knutstorp! En av de bästa dagarna i mitt liv.

Sida 1 av 2
Fy F_N vad roligt jag har haft idag. Att äntligen få sträcka ut min pärla på en bana. Vilken upplevelse.Det var idag på Knutstorp ring som min "Bettan" fick visa vad hon kunde. Hade ingen aning om att man kunde ha så kul på 4 hjul.Trodde inte det skulle bli så mycket åka pga det stora antalet BEEMERS o audis som dök upp. Men ett BRA arrangemang och trevliga människor gjorde så att alla nog fick köra tills dom inte orkade mer.

Var det några fler här på bmwpower som var där???
Skriv lite o säg vad ni tyckte.Jag hade "the time of my life" i allefall....

Ps Jag glömde att ta med extra kort till kameran vilket resulterade i alltför få kort =(
Skulle bli jätte=) om ni som tog kort kunde maila lite bilder från träffen till mig..
Tack på förhand.

A

M-POWER!!!!!!!!!
An
291
Antiloop
E38 728iA
Kul att du oxå hade lika roligt som jag! Vilken känsla att få ladda så kopiöst med pärlan! Stannade på MAX med ett par kompisar på väg hem och hade helt omöjligt att sluta tjata om "kurvhastighet och spårval".

Det blev bättre mot slutet, nästan inga bilar på banan... Tyvärr har verkstan som servade min bil antagligen hällt i lite för kass olja så ventilstyrningen började ticka och dagen var slut. :( Men men, 22 varv hann det bli och tickandet försvann efter 5 mils mycket lugn landsvägskörning hem. :)
Visa användare
422
Palle
330i Coupé-07 E-92 Sparkling Graphite Metallic
Anders.W: här är lite bilder som jag fick genom mailinglistan Länk

jag var där men körde inte på banan tyvärr, men skoj att titta på alla som drog som dårar :-) men kunde varit bättre väder...

//Palle
ke
342
kentsamuel
M3 E30
M3 E46
M535 E28
528i E28
318i E21
2800 CS E9
320d F31
530dM F10
Jag var med där och jag kan bara stämma in i att det var ruskigt kul alltså!
Första gången på Knutstorp för mej, och det är bara att inse att det är en väldigt underhållande bana.

Jag tog med bilder. Jag kan lägga upp en länk här imorrn!!
Låter kanonbra "kentsamuel"

M-POWER!!!!!!!!!
Länk

Här har ni mig i täten!!! HI HI
bara så ni vet!!!!!!!!!!

M-POWER!!!!!!!!!
Em
78
Emil-gubben
M3 3.2 E36 EVO
323iA steptronic -01
325i -93 Coupé
Tjena alla!
Jag var där oxå och kolla till er när ni körde..
(bor i närheten,ängelholm)
fan vad kul ni hade..
däcken skrek iaf.. =)
det var kul att se..

E30 - när du älskar att köra!
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Jepp! var tom underhållande att vara åskådare! Alla verkade ha askul, förutom mannen i sin Audi A4 som brände rakt in i "sargen"! Skrek & svor och började bearbeta inredningen i bilen nästan lika effektivt som krocken bearbetade utsidan!

//Kungen Af Malmö
ke
342
kentsamuel
M3 E30
M3 E46
M535 E28
528i E28
318i E21
2800 CS E9
320d F31
530dM F10
Tjo!

Här är bilderna: Länk
An
404
Anders C
2002 -73
2002ti -69
320i -78
Bra träff. Min gamla 02a fick jobba hårt. Säkert 40 varv sammanlagt. Kapade drygt 3 sekunder från förra året. Kul när vinterns uppgraderingar betalar sig :-)

Lägger ut bilder på min hemsida såsmåningom. Tog inte så många, hade fullt upp med att köra, eller när brorsan körde stod jag och klockade tider.

/Anders C
Visa användare
422
Palle
Kentsamuel: Tack för trevliga bilder.

//Palle
ke
342
kentsamuel
M3 E30
M3 E46
M535 E28
528i E28
318i E21
2800 CS E9
320d F31
530dM F10
Under flaggvaktspasset så kunde man faktiskt ta ganska bra bilder. Men det var rätt kallt.. :-)
Men håll till godo.

Nån mer än jag som reagerade på hur långsamma alla Audi var på banan???
Jag blev riktigt förvånad av hur dåligt dom gick.
Dino
:(( , varför hade inte jag nån aning om detta . kommer det att bli fler sånt här träffar i år . vart kan man få reda på sånt isåfall ?

M-MotorSport
Visa användare
422
Palle
Dino: Ja den stora träffen är i början på augusti på Knutstorp och den är STOOOOOOR.

//Palle
Dino
Palle . tack för det , nu har jag nånting att se fram emot iallafall :) . en fråga bara ! Tullinge , hur anmäler man sig dit o det är väl snart ?

M-MotorSport
Lotus Samuel
Jag va också där. Riktigt kul, men jag har haft roligare ;)
e-b
Kannnooon träff! Helt fantastisk! Räkna med mig nästa gång (Gelleråsen)

Palle,
Stor träff betyder inte alltid bra träff....cs träffen på knutstorp i augusti ger inte speciellt mycket körning.

Dino - kolla www.bmwsc.com där ser du alla träffar under kalendern.
Visa användare
422
Palle
e-b: Menar bara att då är det två dagars underhållning... och många mer bilar...

//Palle
NI som bor i Skåne har ju möjlighet att köra bana rätt ofta med hjälp av KAK, dom hyr Sturupsbanan ofta och det kostar inga förmögenheter att köra (speciellt inte för medlemmar) Banan har ny beläggning och är breddad samt lite vidgjord i år!

redan i dag (måndag 29/4) är det körning på Sturup!
kom dit och kika, då scehmat är lite osäkert så kolla in denna sida där scemat finns.

Länk

Surfa in på beam.at/bimmer
Kul att ni trivdes!

Nästa tillfälle nere i Skåne (i BMW CS regi) är Sturup Raceway den 8/6. Mer info finns på www.bmwcs.com/syd

www.bmwcs.com/syd
www.jmbracing.nu
Nu har vi kommit från ämnet!!
Finns det ingen som har flera bilder eller ännu bättre, nån länk till en film från knutstorpsträffen???????

=) Anders

M-POWER!!!!!!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.