|
|
|
|---|---|
| SKa köpa nya dubbade vinterdäck nu, var kan man köpa det billigast på internet?mvh | |
|
www.dackonline.se ?? Brukar ligga lågt prismässigt på nätet. Vad jag läst mig till på forumet verkar de flesta vara nöjda med dem. |
|
| Nordendäck.se är ofta billigare. | |
|
Tyvärr är det oftast billiga ELLER bra däck som gäller... www.gummihuset.se gillar jag och du; låt inte snålheten bedra visheten: låt däcken kosta så lever du längre Kan ju nämna att i AMS test av vintersvålar förra vintern så i momentet ABS broms på snö 80-0 km/h stoppade Nokian hakka 5 på 61,5m medan lågprisdäcket Sunny winter grip (dubbat!!) behövde 75m ( BRA friktions svålar typ Nokian RSi behövde 62,5m....) 13,5m det är en hel korsning det.... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
tackar, är bra att ha lite olika att jämföra med, givetvis tycker jag som du "Gasar-Magnus, men är ju aldrig dumt att betala mindre för ett bra däck om du förstår vad jag mennar. för att snålla med något som kan kosta dig och andra livet tycker jag vore dumt, finns andra saker man bör dra in på innnan. Mvh |
|
|
Då jag för dagen är BMW lös hänger jag en del på www.hondasuv.com där det dräller av amerikaner som tror att 4WD eliminerar behovet av vinterdäck... T.ex. Nokian NRVi är OK som vinterdäck i USA... Länk Ger liksom nytt liv åt Darwins teorier om "det naturliga urvalet".... Kan ju även nämna att Gummihusets pris till mig på Nokian RSi var lägre än min gummikille kunde få från sin gossist... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
ja endel överskattar berkligen fyrhjulsdriften även om jag själv tycker det är mycket bättre än tvåhjulsdrift men man får ju även se att 4*4 har begränsningar +att man kanske lurar sig lite på att man får mer fäste när man drar iväg sen så bromsar den inte bättre än med en vanlig tvåhjulsdriven ändå... |
|
|
www.bythjul.com är billiga oxå... satsa på kvalité!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.