|
|
|
|---|---|
| Kan man använda den orginalmonterade värmaren, alltså få igång den utan att man behövver starta bilen? | |
| Nej det kan du inte den har ingen pump | |
|
I Bromma finns en webastoverkstad ansvariga för servicen i hela riket. De säljer en tidurssats jag vet flera har provat. Mvh Asken |
|
| Det ingår väl ingen vattenpump i tidursatsen ? | |
|
OT Asken, Vart ska jag jag vända mig för att montera nytt? Förslag? |
|
|
Vattenpump ingår inte i tidurssatsen men behövs inte egentligen om man vill göra det enkelt. Bilen blir varm men inte lika varm i kupen som om du har vattenpump. Detta går att montera, BMW Original har en kompletteringssats för helt andra pengar jmf med tiduret som är rätt enkelt att koppla in. glöm bara inte att skaffa en Ctekladdare. Dieslar drar mera ström vid tex snabbglödning innan start och värmaren gör sitt till. Körcyklerna i Sverige är inte som i Tyskland, långa och hårda för att kunna ladda upp det som förbrukats i början när allt skall värmas upp, rumpvärme, elruta och fläkt mm.. Början OT www.ebmab.com skulle jag gissat, slut OT. |
|
| Är tidursatsen svår att montera? | |
|
Ja, man kan programmera in "kupévärmare" via BMW:s "dator" (åtminstone om man har navi, vet inte hur det är med boardmonitor). Har fått det gjort på ett par bilar och det funkar hyfsat - högre motortemp men lägre kupétemp än med original"kupévärmare". Finns några trådar om detta på forumet. Mvh/Saij |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.