|
|
|
|---|---|
|
Då vart det min tur " eller otur :( Min gick varm härom veckan så jag befarade det värsta o trodde att toppen hade gått men jag hade klarat mig som tur var! Det började med att kupe vatten pumpen hade gett sig så det läckte från den. Det var bara att köpa ny och byta. Sagt och gjort så blev bilen svårstartad efter detta och det rök vitt fr. avgaserna. Lämnade in den och jag hade varken olje blandning i kyl eller vatten i motorn men det läckte ju någonstans så de spolade rent systemet o hade i medel som ska täta kylsystem läckan och efter d så gick bilen som en klocka tills i frdags då sprack slangen till denna såkallde extra vatten pump till kupen. Köpte ny slang o testade bilen i typ 2 timmar och allt verkade vara ok men ...... imorse så fick jag ingen värme o efter ca 15 min så hörde jag ett pysande ljud från kylen ( väldigt mycket tryck ) har luftat o testat x ggr idag men det är hopplöst att få bort trycket, förmodligen så har det varit pga de som pumpen hade gått sönder fr. början. Nu till frågan: kan någon tro sig veta varför det inte går att bli av m all luft i systemet ??? Kan detta bero på att den riktiga vatten pumpen börjar bli dålig ? Bilen går alltså bra det läcker ingenstans och värme finns men det blir så mycket tryck i systemet så det kommer att hända något m slangarna eller annat roligt så jag vågar inte köra längre stäckor utan att lufta då och då. Vad säger ni ska jag byta vatten pumpen ? Kan det vara pumpen som släpper in luft ? Som sagt så är allt annat testade o hela. Tacksam för svar. Z3 2,8 14000 mil . Ps. Kylen är ny sen 2 år sedan samma med termostat och kylar- lock Har även hört ryckten om att det har varit tillverknings fel på kylar- locket undet 90 talet men som sagt den är ju ganska ny ändå. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.