AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
987

Vad tycker ni om färgen "hot chocolate" på Mini Clubman?

Ke
15
Kennedy
325i-06 e90
Vi har beställt en Mini clubman och har tunga problem med färgval. Vi vill ha British racing green färgen men blev informerade att den inte går att kombinera med hot chocolate inredningen. Så frågan lyder. Vad säger expertisen här om Metallicfärgen hot chocolate???? Detta för att kunna kombinera med den färgen vi vill ha....
Tycker att den är extremt snygg! Sett den live i Frankfurt och det var i mitt tycke en av de snyggaste färgerna på Clubman.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Har inte sett färgerna så jag kan inte uttala mig om hur det ser ut.

Men det låter märkligt att det inte skulle kunna gå??? Om ni verkligen vill ha det så borde det kunna gå. Ibland har dom så konstiga idéer dom där biltillverkarna. ;-)

Det handlar ju bara om delar som ska sättas ihop. Och då spelar ju färgen ingen roll tycker man. En svart stol ser ju likadan ut i chassit som en brun stol eller en röd stol. Eller har jag missat nåt?

Men att dom själva kanske inte tycker att kombon är snygg är ju inte en orsak till att inte ge kunden det han vill ha!

Niklas

Fransosen
Scheckheft
Hej
Hot chocolate inredningen är bara ett måste :) Du har inte funderat på sparkling silver som exteriörfärg. Kan tycka att hot chocolate exteriört kan bli lite mycket av det goda. Och varför kan man inte kombinera racing green med chocolate? Gäller detta den svenska marknaden? På nätet kan man blanda denna kombination utan problem.

Mvh
Scheckheft
Scheckheft; Försökte blanda på Mini.co.uk = gick inte där heller, men kanske via Individual?

Brunt klarar jag inte av som tur är håller i princip alla med mig exteriört (senaste bruna bilen var väl Volvo S80-00?) så hoppa brun exteriör såg Clubman både inne på mässan och utanför på Mini Ranch.

Stephan
Scheckheft
Hm ja, nu funkar det inte att kombinera green and chocolate?! Var på mini.de.
Men visst måste detta gå via Individual?!!
Min clubman hamnade förresten på 35 000 Euro :D

Mvh
Scheckheft
Ke
15
Kennedy
325i-06 e90
Vi vet faktiskt inte varför det inte går så vi valde den enkla vägen och tog det som gick. Det blev BRG exteriört och svart halvläder invändigt. Dessutom lade vi till british oak lister för att få fram den lite engelska känslan.

Nu är det bara att hoppas dagarna fram till v49 går fort och smärtfritt. *L*

Herr Scheckheft, när får du din levererad?

Kennedy; Bra val, helt BRG eller kontrast på tak/backspeglar?

Se även Mini Ranch bilder i min blogg!

Stephan
Ke
15
Kennedy
325i-06 e90
Det blev svart tak och speglar. Dessutom vita blinkersglas och tonade rutor. Tycker den borde bli ganska snygg... Det kommer vara min frus bil, men jag hoppas få låna den lite då och då. *L*
Ke
15
Kennedy
325i-06 e90
Mini Ranch Hmmmmm, jag hoppas de inte behandlar alla bilar så före leverans....
Scheckheft
Hej
Kennedy: när man läser mitt sista inlägg kan man för sig att jag beställt en clubman. Det jag gjorde var att konfigurera en clubman S på mini.de. Med lite nödvändig utrustning såsom TV/Navi, glastak mm så blev det 35 000 Euro.
Men som begagnad om ett par år tycker jag den är intressant. Gillar designen starkt.

Mvh
Scheckheft
Ke
15
Kennedy
325i-06 e90
Hade jag inte haft huvudet under armen när jag läste, hade jag nog förstått det.... Det är bara så att vi vill se den live. Det känns lite galet att lägga så mycket pengar på en bil man bara sett på bild.
Kennedy; Nu la jag upp resterande bilder från Mini Ranch alltid nåt att kika på så länge=) Länk

Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.