AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
961

318 bränslepump strul

Ke
29
Kero
530iA Touring -93
318i -88
Efter jag köpt 530 så blev 318 stående ett tag, när jag sen behövde använda den igen har den börjat strula mer och mer för att sen sluta funka.

Det började med ryckningar när man belastade bilen på 1an och 2an som blev värre och värre. Men bilen gick fortfarande som vanligt när man kommit förbi ryckningarna och på högre växlar.

Problemen vart värre och bilen började rycka på alla växlar och stannade stundtals och fortsatte man bara rulla då med växel i hoppade den igång efter en stund igen. 5 minuter senare precis framme vid jobbet då jag våga låta bilen gå ner i varv första gången stannar den och startar inte igen.

Den tänder men orkar precis inte hoppa igång.

River bort baksäte och det är inget tryck kvar i soppaslangen efter några startförsök, pumpen går inte.

Ny pump inhandlas och bilen bogseras hem. I med nya pumpen och bilen startar inte till en början, men kommer igång efter en liten stund. Ut och provkör, nu funkar allt fint.

Åker från garaget, hinner väl åka i 10 min så tvärdör bilen på motorvägen. Efter lite felsökning så har säkringen gått. I med ny säkring, men även den går. Upp med pumpen igen som verkar ha pajjat.

Den får ström men den snurrar inte, känns att den lägger sig i spänn men orkar inte snurra.

I med gamla pumpen och då tar jag mig hem med bilen med nöd och näppe. Bilen stannar flera gånger och jag får växla ner för att den ska orka hoppa igång igen.

I med ytterligare en ny pump, säkring brann efter 5 min, han inte köra mer än 200 meter. Samma fel, nya pumpen snurrar inte.

Har nu slut på idéer!
Ke
29
Kero
530iA Touring -93
318i -88
Inga idéer?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.