AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
608

Är de omöjligt att montera in CD-växlare i min e46 M3?

Hej!

Jag har stött på ett störande problem. Har en BMW M3 med 16:9 skärm och kassette.
Vill ha CD-växlare i bilen.
Så jag köpte en CD-växlare som ska passa.
Ringde BMW och frågade vad jag ska ha för kablar. De svarade att de inte går att eftermontera CD-växlare i min bil.

Så min fråga är följande.
Går de inte att dra kabel till CD-växlaren och få den att fungera?

Eller är de så att jag ska glömma CD-växlare?

Finns de någon kunnig som kan hjälpa mig med detta.

Mvh/ Emil

Raka sexor är livet...
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej,

Iochmed att du har navigator så är det väldigt enkelt att eftermontera cdväxlare i din bil.
Det enda du behöver är en ljudkabel mellan radiomodulen och cdväxlaren (ca 50-100cm) och en strömförsörjningskabel (som även kopplas in till ibus). Kolla på realoem så får du reda på artikelnumren.

/Andy
Tack Andy!

Har varit inne och kollat på realoem och vad jag kommer fram till så finns de 2 st kablar. En som går framifrån och bak + en kort kabel som är bak i bilen.
Så om jag fattat rätt är de bara att köpa dessa 2 kablarna med följande artikelnr. 61126904074 och 61128374683.

Tackar på förhand!

Mvh/ Emil

Raka sexor är livet...
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej,

Eftersom du har navigator med skärm så behöver du inte den som går framifrån och bak (61128374683 är enbart för bilar utan navigator eller med den enklare radionavigatorn) utan enbart en kortare som går till radiomodulen i bagaget (nära cd-växlaren).

Sen behöver du en kabel för att strömförsörja cdväxlaren och koppla in ibus (3 polig kabel) men denna kan man lätt tillverka eller köpa i en elektronikbutik.

/Andy
Stort tack Andy!

Ska kolla på om jag kan få iordning på detta till helgen.

Mvh/ Emil

Raka sexor är livet...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.