|
|
|
|---|---|
|
Hej. Ja är nu nybliven 7-serie ägare o har en liten defekt på min bil. Ja det är farthållaren som inte vill fungera,tänkte om ni som är väl inbitna BMW -ägare kanske kunde hjälpa mig o kanske komma fram till vad det är som kan vara felet. Den har varit inne på verkstad o dom hittar iallafall inget felmeddelande, Tacksam för svar ...MVH Micke | |
|
Vad är det för bil...? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej! På min 730 så behöver jag lyfta på bromspedalen lite grand för att den ska funka. Så kolla om bromsljusen ligger på, det kan vara så enkelt. =) //Mogge |
|
| Bromsljuskontakt, även kopplingskontakt om den är manuell. Eventuellt hastighetssignal. | |
|
Hmm... Ja jag var ju lite otydlig där. Det är en 730Ia-95 som rullat 26000mil med bytt motor som rullat ca14000mil. Ska ta o kolla det där med bromsen imorgon o ja kopplingen är det ju inte för är en automat.Men lyser inte bromsljuset om bromsen ligger på kontakten.Om det nu skulle vara kontakten,ja då lyser väl inte bromsljuset heller...eller?Hastighetssignal?hur kollar jag upp det?Har ju multiratt o ja på samma sida som farthållarknappen sitter är det ju lite andra knappar.En tex är ju till luftcirkulationen o ja den funkar ju inte heller ,på ratten då.Men funkar på instrumentbrädan,kan det vara nåt sammanhängande med det?Kan ju skriva det med att ja jag har aktiverat farthållaren på instrumentbrädan. Mycket tack till alla er som kommit med snabba svar om lite olika saker att kolla upp. Hoppas ju på mer tips. MVH MIcke |
|
|
Fungerar någon av knapparna på ratten? Om bromljuset lyser hela tiden eller inte alls kommer farthållaren inte att fungera. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| PÅ den sidan som farthållarenknappen sitter är det bara en extra knapp som inte tillhör ,ja farthållaren.Och iomed att farthållaren inte funkar så vet jag ju inte om + eller - funkar eller ja 0 knappen...sen är det ju en knapp till o den funkar inte heller, ja luftcirkulationsknappen eller vad den nu heter. Däremot på andra sidan funkar alla knappar som till telefon radio osv.Men bromsljuset fungerar. | |
|
Är det nån styrenhet till farthållaren som man kan byta o ja inte är jättedyr. Har ju funderingar på om det inte ligger i ratten ändå,ja i o med att knapparna inte funkar på högersida av ratten. Inte en enda knapp där |
|
|
När du trycker på knappen som sitter till höger om rattstången, farthållarens aktiveringsknapp, skall en grön indikator tändas i instrumentet. Gör den det? ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## /Lasse |
|
|
Om indikeringslampan lyser,så kan det vara fel på elmotorn som "drar"i vajern till gasspjället.Råkat ut för 2 gånger att en plastvajer inne i motorn gått av! Även råkat ut för att när däck med olika dimension(tex om man byter till reservhjul),eller monterar däck i felaktig storlek,så blir det knas med rullomkretsen.Oftast så går då även växellådan i nödprogram,men i enstaka fall även haft problem med endast farthållaren! Sist jag hade inne en sån bil,så gick farthållaren nån kilometer,sen kändes det ett "ryck"i bromspedalen,så la farthållaren av.Efter omstart så funkade det igen samma tid/sträcka! |
|
|
Ja indikeringslampan lyser. Får ta o kolla den där motorn då,ja o se om den funkar... Tack för alla snabba svar o tips... Tar ju gärna emot fler tips också. |
|
|
Måste ju bara göra ett litet inlägg om hur bra o sköna dom är att köra,ja 7-serien. Har ju en Audi som jag ska sälja nu när jag köpt min första BMW o kan ju säga att har aldrig upplevt så stor körglädje i nån annan bil jag ägt. Går ju så enormt tyst o är så härliga att köra,ja kan ju inte tänka mig att byta till nåt annat nu. Ska väl tilläggas att jag äger en 730ia-95 o är helnöjd...stort smile!!!!!! |
|
| Bisp 17: vad har du för Audi? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.