|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Det här kanske inte hör hit eller upfattas som en dum fråga. Varför finns inte denna bil i Sverige? för intresset för den tror Jag skulle vara stort?? Finns den att beställa ? Nån som vet? |
|
|
Kapacitetsproblem, kanske? ---- BMW CS #6212 |
|
|
Olemi; Just daerfoer startade jag detta forum...tror de flesta aegare till en 335ix, faktiskt hade koert en 535ix istaellet. Men samma fragestaellning kan man ju staella i relation till, E60 540i (306hk). Finns som sedan men inte som touring.....???????????????????? Ja hade varit aegare till en 540IA E61 - tro mig!!!! Men i relation till 540i E61 och 535ix E61 - vem hade koept en 550iA E61 som kostar 100.000,00-200.000,00 (beroende pa utrustning). Just det -ingen eller ett fatal. Aer dock sjaelv inne pa en 535ix E61, och har kontaktat BMW haer i Nederlaenderna och Tyskland foer att kolla hur och pa vilket saett man kan fa hit bilen, och till vilket pris... mvh marineutter |
|
|
marineutter: Keep us updated! Mvh |
|
|
Hej, ber om ursaekt foer sen reaktion fran min sida...;< Har kollat allt med tull och frugans arbetsgivare, och det verkar som att det aer groent ljus foer oss :>..... Dock kan det inte bli en 535xi, eftersom just denna model av foerklarliga skael inte finns o koepa. Typbesiktning/regbesiktning kan kosta upp till 10.000,00 Eur och sedan maste bilen i relation till maetare och ljus 'om-homologieras'. Dock kan det bli att jag bestaeller en M3 sedan - fullutrustad foer 400.000skr - MUMS!!!!!:> Eller en X5 med 4,8 liters V8...... Har ringt BMW tyskland och ifragasatt european delivery foer manniskor som har 'diplomatstatus', och ingen verkade veta hur det ligger till men de skall kolla upp detta och aterkomma. Har vaentat i 2 veckor nu. Och fragan v ar ocksa om jag skulle kunna bestaella en BMW med tyska (europeiska) utrustningen 801, fastaen bilen ju officiellt skall till USA. Om jag maste haemta bilen i USA och skicka hem den igen sa sparar man aenda 80.000skr. Men sen aer det ju ocksa garantin pa denna nya bil som jag hallaer pa att kolla upp. Garantiavtalen i USA aer helt andra aen den som gaeller inom EU. Hoer av mig... marineutter |
|
|
Hade funderationer på att ta en beg E61 från USA då de nästan skänks bort. Tog ett snack med en kompis som är BMW meck och sedan behövde jag inte fundera mer på det... Det måste bytas ljusmoduler och ev även kablage till lysena. I princip är det ett helt annan elsystem på USA bilarna berättade han och någon på verkstan hade byggt om en E60 åt en kund och det var drygt 50 papp modifieringen för lyset hade slutat på hade de ett minne av. Nyare BMW från Canada är däremot fysiskt identiska med Eu vagnarna så de är bara att haka upp mot datorn och byta språk och inställningar på. Nu var detta E60/61 vi talade om, hur M3 är vet jag inte. Samma med X5, kan vara så att där finns det bara en version med olika program. |
|
|
RobertJ; Tack foer synpunkten gaellande ljusmoduler etc. Grejen aer att haer i Holland liksom Tyskland, sa ser man sa manga flyttimporter etc fran amerika som i princip koer runt med helljusen som varselljus etc, sa man aer klart foervanad om de skulle kunna koera runt pa detta saett och sen saelja bilen begagnad till en EU-medborgare foer att denne sedan skulle vara tvungen att byta/staella om lysena. Men jag vet av egen erfarenhet att detta skiljer mycket beroende pa vilket EU-land bilen blir importerad till. Mellan Holland, Tyskland och Sverige aer skillnaderna mellan import-regler som om EU/Schengen-avtalet icke ens existerade. marineutter |
|
| RobertJ, hur blev det foerresten med chiptrimmet foer din 535d. De skulle vael trimma din hos It's Fun.......drog du till ESS istaellet eller..???? | |
| Naje, det måste ha vart någon annan. Efter att de fixat tillbaka de 273Hk den har från fabrik så räcker det gott och väl för mig. (Det var en spridare som var kass) Chiptrimm blir det kanske när jag löst finansieringen jag har på den. | |
|
Skulle inte alls förvåna mig om det är helt andra regler i Tyskland, Holland och Sverige. Är bilen intagen som flyttgods blir väl reglerna för typning lite annorlunda än om det är import, även här hemma i byråkrat-land. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.