AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.282

BMW 535xi Touring finns att köpa i USA!

Sida 1 av 2
ma
500
marineutter
540IA Touring Executive 1995
525dA E61 Touring 2004
Hej,

Till min stora foervaning nar jag idag surfade runt pa BMW USA's sajt idag, ser jag att jaenkarna kan koepa 535xi!!! Precis vad jag saknar och vill ha. % serien med 335i motorn pa 306hk och med fyrhjulsdrift ovanpa det!!!

Nagon som har importerat en nyare typ av BMW som inte finns pa den europeiska marknaden...????

Aer mycket sugen pa att koepa och importera bilen som ny...!?? Med dagens laga dollarkurs - som gjutet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mvh marineutter
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
54.000$!!!! Fast då ingår väl inte ens manuell ac? =)

Länk

Mvh
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk

Mitt ex kostade totalt 63.000$, blir det typ 450.000 SEK?
ma
500
marineutter
525dA E61 Touring 2004
rob_t_j72; Har du bestaellt en...???? Eller du menar att om du hade bestaellt en hade den kostat $63.000,00??

Ska kolla upp eventuell import-skatt med skattemyndigheten haer i Holland. Tror dock att jag genom jobbet eventuellt kan komma ifran all import-skatt till EU :>.

Att koera runt med en USA-spec bil (andra lysen etc) kaenns dock lite 'AV'. Sedan ska bilen regbesiktigas eftersom modellen i sig ju inte finns haer i EU med dubbelturbon. Kanske blir kostsamt och 'huvudvaerk i slutaendan.

Ovanpa detta far man (vad jag vet) ju lite mindre effekt men baettre avgasrening (hardare krav i USA, Californien).

Men vaert att kolla upp nunaer man ska byta.....335i touring aer lite foer liten foer mina behov. En 535i hade som sagt varit SUPER. Sedan trimma med 'PROCEDE' mjukvaran :>
wowwe
Jag hade varit bland dem första som hade byt bort min mot en 535i men tyvärr så får det nog bli en 335i sedan alt T
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
idag blir det 412 000 kr !!

/Gunnar
/Länk
ca
48
casa
X3xDrive30e (G01)
Och idag blir det 409 000 kr !!

"If your house is made of glass...you wouldn't need to answer the door!"

/casa
in da house
ca
48
casa
X3xDrive30e (G01)
Vad snackar vi för importkostnadeer på denna?

/casa
in da house
ma
500
marineutter
525dA E61 Touring 2004
Casa; Haller pa att kolla upp importkostnader till EU. Tror att jag genom frugans jobb och titel kan koepa bil skattefritt (:>!!!!!). Dock tror jag inte att vi (jag) undgar importkostnader till EU fran USA.

Annars kan ni ger er den pa att jag naesta vecka kommer att boka flyg till New York, bestaella/koepa min 535xi Touring, och boerja raekna dagarna :>

Undrar om en USA-spec bil kan skeppas direkt till min handlare haer i Holland, istaellet foer att skicka till USA och sedan skickas tillbaka till EU.

Om jag kan spara 10.000-tals kronor bryr jag mig inte....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Allt aer moejl;igt haer i vaerlden - fragan aer bara vad det kommer att kosta!?

Ingen som importerat en nyare 2006-idag BMW fran USA som vet vilka avgifter och skatter som tillkommer ovanpa moms?????????????

mvh marineutter
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Tull och moms summerar till ungefär 37% som ska läggas ovanpå inköpspriset och frakten till Sverige.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
ca
48
casa
X3xDrive30e (G01)
Tackar andreas_lofgren:
Vad tror du om frakt/transportkostnad till sverige för den?
Det finns massor med direktimport på blocket, men de specificerar inte fraktpriset av förklarliga skäl...man kanske kan hyra en liten plats i containern?!

/casa
in da house
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Kan dessvärre inte exakta fraktkostnader.

Johan här på autopower har importerat en X5 från USA och kan säkert ge tips.

//Lövet

16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Länk

//Lövet

328
mården
G26 i4M50 -23
E92 325xi -08
Om ni är intresserade av denna bil, varför frakta hit den från USA.

BMW Usa har ju "european delivery", dvs för de amerikaner som vill köpa sig en BMW och samtidigt göra en bilsemester i Europa kan få den levererad i Munchen.

Mao köp bilen i Usa och få den levererad i Munchen.

/Mården.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Hmm, det börjar bli dags att övertala frugan om en "european delivery", 390.000 är inte dyrt med 6,20 i dollarkurs...

Länk
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
European delivery via BMW USA borde väl vara möjligt för vem som helst, även oss svenskar?

Undrar vilka kostnader som tillkommer?..man kommer väl fortfarande vara tvungen att betala 20% tull när man reggar in bilen i Swe?
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
hmm Frågan är väl vad som behöver ändras för att kunna registrera en USA vagn i Sverige i form av Hastighetsmätare mm och vad detta kostar.

Specade precis en 335i Coupe och landade på 368.000 inklusive 25% svensk moms.
Kan man hämta den i Munchen och tdet skulle räcka med att lägga på 50.000 för import och anpassning skulle jag ha den Sverige för 418.000.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Ledsen att bryta euroforin, men...

* European delivery innebär att du får känna på bilen några dagar i München, sedan blir den transporterad till USA. Så det är dit du skall bege dig för att hämta ut bilen... Visst, man kan ju lägga vantarna på bilen i München, men risken är att du får CIA efter dig. Guantanamo nästa, kanske?
* BMW-bilar levererade till USA är inte godkända i Sverige utan ny typbesiktning. Du kan ju undersöka möjligheten att till exempel få en bil till USA med "801 German version" som en del i utrustningen, men frågan är om BMW godkänner det. Den är ju på väg till USA och där är endast USA-typade bilar godkända.

----
BMW CS #6212
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Glädjedödare! ;)

Enligt Aftonbladet så är det enklare att köpa en nyreggad bil:

"Generellt tjänar man mest på att köpa en amerikansk eller japansk bil, men även en Volvo kan man tjäna på, säger Tobias Meschke, vd för Dealster, som bland annat ordnar bilimportresor till USA för privatpersoner.

Nätet svämmar över av bilar till bra priser, både nya och begagnade. Tobias Meschke varnar dock för att köpa en helt ny bil.

- Den kan vara "ny", men den ska helst ha varit registrerad i USA. Då blir det lättare att registrera den i Sverige."

Är det inte så också att man slipper betala svensk moms om bilen har gått 600 mil och är äldre än 6 månader? Eller gäller det bara inom EU?

Mvh
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Utan moms gäller bara inom EU. Dock så är det lägre moms i Tyskland.
Har för mig att den är 14%.Så kanske man kan importera via Tyskland?
Hittade dessa 535:or på Ebay.
Länk
Länk
Länk
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
19% i Tyskland.

----
BMW CS #6212
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.