|
|
|
|---|---|
|
Håller på o bökar med en 328-96,helt plötsligt är den död på starten.Det är full fart i batteriet men inte det minsta ljud från startmotorn. Jag vet att år 95 så bryter spärren pump o gnista men startmotorn tuggar på,kan det iom en uppdatering av EWS till 96 tillkommit att startern ej slår till? Kan väl nämna att detta uppkom efter jag "glömt" radioläget på några dagar,så min teori är att chippet i nyckeln har dött. Mvh/Micke | |
|
Hittade ett liknande problem som minLänk Ingen mer som råkat ut för liknande? känns lite tråkigt att köpa ny nyckel när jag inte bestämt om bilen ska göras ordning eller ej.Annars åker den ut på Powerbörsen för en billig slant. Mvh/Micke |
|
|
Trucker-Micke; Har du bara en nyckel? Stephan |
|
|
Ja surt läge,har fått pris på 500:- för huvudnyckel vilket iofrs är billigt,den sk verkstadsnyckeln kostar runt 350:- Men jag köpte bilen med def DME och en sån har jag jagat rätt på,men det är en del allmän uppsnyggning av bilen som ska till efter maskin går som den ska.Så det är en "krona klave" grejj om jag ska fortsätta köpa delar eller slumpa bort problemet. Mvh/Micke |
|
|
Har fått tag på föregående ägare som trodde sig ha en nyckel kvar hemma:)får den förhoppningsvis till i morrn.Återkommer då. Mvh/Micke |
|
| Läs instriktionsboken. Där står utförligt hur man går till väga med startspärr och nycklar. | |
|
VivalaDee> i vissa fall kan säkert instruktionsboken hjälpa,men när jag har problem med bilarna är det tyvärr inte så lätt;)Hm man kanske skulle påtala för bmw att tex ett avsnitt "hur man byter transistor i dme" skulle ingå. Eureka bilen startade med den funna rerservnyckeln:)) alltså är nu huvudnyckelns chip slut.Tycker det har gått för långt när även nycklar bör ingå inspektion.10år och 18tusen mil har bilen gått. Mvh/Micke |
|
| Men chippet i nyckeln kan väl inte ta slut däremot batteriet. Nyckeln kan gå sönder vid åverkan typ vatten eller hårda slag det vet jag. Om nyckeln har varit strömlös i mer än 10 sekunder tror jag det var så måste man initsiera den på nytt och instruktioner på det finner man i boken. | |
|
Jo jag vet hur du menar med initsiering,du har väl fjärrlås på din vilket min saknar kontigt nog.Min huvudnyckel har bara 1knapp till lyset jag har även en lysdiod på instrumentbrädan som man tar för givet är ett org larm.Men bilen har ej larm enligt utrustningslistan,är väl endast fördraget. Jag har även provat batt byte utan framgång,så då är det endast det lilla chippet kvar som kan strula. Hursomhelst är det skönt att problemet är löst. Mvh/Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.