|
|
|
|---|---|
lob |
Surt. När jag kom ned i parkeringgaraget idag upptäcker jag en lapp på vindrutan. "Ursäkta jag backade på din bil. Det finns en spricka i kofångaren ......." Det positiva: Att det finns ärliga människor !! Det negativa: Att jag fått en spricka i kofångaren. Får åka till BMW på måndag och se vad de säger. Sprickan är liten och sitter precis i överkant av skyddslisten, under spolarmustycket, ca 10 cm läng plus lite skavmärken på listen. Nu är den inte skedefri längre :( Länk |
lob |
Skadefri ska det ju vara Länk |
|
fick du nåt nummer eller liknande, eller ville dom bara berätta det?.. om inte så finns det juh inga ärliga människor, för det där hade gått på deras försäkring och du hade säkerligen fått en ny kofångare samt lack. /mvh jocke |
|
lob |
Jag fick nummer och har pratat med han som äger bilen som backade på. Det var hans fru som hade haft bilen och hon hade varit helt uppriven när hon kom hem. Jag tackade så mycket för att hon varit ärlig och vi ska höras vidare för att lösa det på bästa sätt för bägge parter. No hard feelings även om man helst hade varit utan krånglet. Sa åt han att skaffa en bil med PDC :) Länk |
|
Underbart. Om du kontaktar en lokal Ditec så kanske de kan ordna plastreparation eller sådant. Det brukar bli billigare istället för att belasta försäkringen med hög självrisk. Mvh Asken |
|
lob |
Bra tips, ska kolla det !! // lars Länk |
|
lob du reagerar som om bilen blivigt helt ramsne, det där är småpotatis. Sådant kommer hända. Var glad att dom la en lapp du kommer få det där fixat och det kommer inte märkas att det har hänt. =) Själv har man inte haft lika tur i familjen. 2 bilar stulna 1 misslyckat inbrottsförsök med ursliten låskolv som följd, hålet där det satt såg ut som en påse skridskor. 1 e sönderslagen ruta av ungdomsgäng som slagigt sönder vartenda busskur innan dom kom till min bil. 1 misslyckat försök att stjäla min peugeot 2 narkomaner som tyckte det var lämpligt att stjäla en bil kl 18:17 på en vardag, farbror blå kom och tog dom. (jävligt synd att jag inte hade bilbatteriet i då så dom kunde försvinna med den så jag slapp se den.) |
|
lob |
Håller med dig Delorian, klar överreaktion. Men va fan, du vet hur det e. Ny bil Du kan knappt bärga dig till nästa tur o du putsar o fejar för att hålla den i toppskick. Hade tidigare en 530 i E34 som en idiot gick lös på och repade hela bilen med en nyckel runt om. Under 80-talet bodde jag i nasse nästet Klippan och fick min 528 E34 totalt söndersparkad för att jag undervisade invandrare i taxiteori (för taxikort). Totalkvaddar du (eller nån annan) bilen är det en sak men såna här skitgrejer som är så onödiga och lätt kunnat undvikas är såååå irriterande. Länk |
|
Skönt att höra att det fortfarande finns folk med ryggrad! Lyckades själv med bedriften att backa på en Audi förra vintern. Självklart blev det ett sms till bilregistret, och 5 min senare hade jag ringt ägaren. Känns 10 ggr bättre att betala 1.000kr i självrisk än att ev. åka dit för smitning! Har aldrig hört en så glad snubbe, han hade blivit påbackad 7ggr dom senaste 5 åren, och jag var den första som sagt något! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.