|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att byta bil och då måste förstås 7:an säljas (snyft). Jag hoppas kunna få ungefär 100 000 kr för den - är det rimligt tror ni? (Om inte, säg gärna varför och vilket pris som vore mer vettigt. Bilen finns utförligt beskriven här: Länk Sommardäcken har ungefär två säsonger kvar, vinterdäcken är praktiskt taget nya. Vinterfälgarna likaså. Sommarfälgarna är helrenoverade hos Intera i somras och ser bokstavligt talat nya ut. Bilens enda egentliga brist är att lacken ser ut som man kan förvänta sig på en bil som inte står i garage .. sidorna, fram- och bakskärmar har gott om små parkeringsskador, stenskott och repor (inga större repor, ej heller någon rost). I övrigt har den inga fel som man inte hittar på så gott som alla andra E38:or i samma ålder; ytorna inuti är en smula avmattade och det saknas ibland (väderberoende) ett par pixlar i kombiinstrumentet. Wilhelm Svenselius | |
|
Tilläggas skall: Den gick igenom besiktningen prickfritt igår och då stod mätaren på 145 079 km. Wilhelm Svenselius |
|
|
Ta klivet upp till Asken-skick divisionen så borde du kunna få 110.000-120.000kr. Det kostar dock en del att komma dit men hur många kan du inte säga nej tack till sen? Bilpriser säger 102.000-113.000kr för din bil som ett ungefärvärde. Den dyraste tillgängliga: Länk edition nicht diskret nein. Låt Doktor Jörgen polera bilen samt rekonda insidan lätt, lämna med original färgstift. Spotpaint fixa bulorna, Doktor Per ta ut kombiinstrumentet för att du sänder det till lagning hos m8-enzo@freenet.de och montera det åter, Pixelfel kommer oftast av kraftiga förändringar i ström, typ startkablar som dagens precisa elektronik inte är designad för. Annat för 25 år sedan, då Pantzer-Helmut var normgivande:) Samglas Vällingby byta till ny klimatkomfortvindruta om du har stenskott, det nämner du dock inte. slutligen Powerposta Stephan735i, pedant på återinfärgning av läder så vips. Asken-skick kostar kanske ca 15.000kr och de anmärkningar du själv skrev i din postning är väck. Likaså de flesta kritiskt granskade bilköparnas kommentarer, då dagens marknad är köparens sägs det, så har man fräsch bil, behöver man inte sälja till vem som helst. Din 740 är fräsch redan som den är. Det ovan väljer du själv om du vill och har råd att investera i. Min devis är att kontinuerligt underhålla ett fordon så det är i perfekt skick samt ligger i underkant av bästa marknadsvärde, som en trappmodell ungefär. Lycka till! Asken |
|
|
Inte spotpaint, de gör tydligen lackbättringar, inte heter de spotpaint away som jag antog förut. Automiracle heter dom som fixar bulorna, de kan komma hem till dig och fixa till det. Devisen är, kommer en köpare, låter blicken smeka fordonet och ögat landar inte någonstans utan det känns så nära det går att komma ny bil, Då lättar anledningarna att inte lätta på lädret. Sedan finns det många bilhandlare som inte är lika seriösa med alla reparationer, därför finns vimpelhandlarstatus samt är man riktigt riktigt sunkig, åker man ur vimpelhandlarförbundet och blir medlem i propellerkepsföreningen för misslyckade amatörer:) Din bil är helt okej som den är i mångas ögon redan idag, även ur mina. Däremot visar jag ett alternativt synsätt byggt på många års erfarenhet. Kostar mer, tar mer tid och bekymmer javisst. Mvh Asken |
|
|
Förmuleringsfel. Om du har fått stenskott i rutan, byter man givetvis Jag finner inte utav den text du angett i annonsen om det finns. Däremot vill jag minnas att jag såg din bil på en träff och då fanns det ett stenskott där. Detta får du själv kolla på. Inte många är aktsamma med detta idag. Samt itne många monterar heller stänkskydd som förhindrar väldigt mycket nya stenskott. Mvh Asken |
|
|
Hej Asken! Tack för råden, dock verkar det ju som om du föreslår att jag skall lägga cirka 15 000 kronor och en del eget arbete för att kunna sälja bilen 10-20 kkr dyrare. :) Fast jag förstår vad du menar med att kunna tacka nej till köpare. Min gissning på 100 kkr verkar åtminstone ha varit rätt, lär ju sätta ut den för lite mer då, putsa upp själv så gott jag kan och se om nån nappa (inre rekond och dylikt är inga problem!) Stenskott ja, det finns ett lagat stenskott i framrutan som knappt syns. Det skall till en riktigt pedantisk bilköpare för att klaga på det, tror jag, så jag skrev inget om det. Spotpaint låter ju som ett ställe jag skulle kunna uppsöka, vore nog helt klart värt att lägga några tusen på att bli av med de värsta såren i lacken, inte bara för köparen utan även för mig den tid jag skall ha kvar bilen (lär nog inte sälja förrän i vår). Wilhelm Svenselius |
|
|
Min gissning är att i vår är E38 dyrare för de liksom W140 är en klassiker från sin tid. Mvh Asken |
|
|
Hej, Tror absolut du kan få ut 100kkr för din E38. Fick betydligt mer för min 735 -99 (också facelift) när jag sålde den i vintras och då med mätarställningen 14800. Jag skulle åtminstonde begära 115-120kkr och räkna med att spekulanter kommer vilja pruta på de lackskador som bilen har. Mvh Tomas |
|
|
Tompas: Tack! Jo, att sätta priset några tiotusenlappar "för högt" ser jag som självklart. Har ännu inte sett den begbilsköpare som inte prutar, även om priset är utmärkt från början. :) Wilhelm Svenselius |
|
|
Hej jag hänger också på den här tråden ,tänker byta nästa vecka undrar vad man kan få ut? mycke utrustning individual bil med alpina delar rullat 19000mil.Länk Länk |
|
| WAN: 120-130tkr tror jag är rimligt, dock ingen expert! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.