AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
615

Startar inte "ibland"...

Jo,jag har ett lite konstigt problem "ibland" det är så att ibland när man ska starta bilen så startar den inte,den bara står å går på startmotorn,men de låter inte konstigt från startmotorn eller att det e dåligt batteri,allt låter helt friskt...och de konstiga e ju att de bara blir så här ibland,typ var 30:e start i snitt kanske....nån som kan sig veta va problemet är??
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Hej

kanske kan vara bränslepumpsreläet som glappar...har hänt förr vill jag lova...inte så dyrt på BMW.
Jo,kanske kan vara det,men den fungerar ju helt utmärkt under man kör,när den inte startar så får man ju rulla igång bilen å då startar den hur lätt som helst,så ja tvivlar lite på de du sa....
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Vart sitter bränslepumpsreläet på min 318i-89? (vilket är det?)
Jo
274
Jonne Mek
525tds Touring -93
Kanske glapp vid tändmodulen. De hade jag och symptomen blev densamma fast den kunde också lägga av närhelst man var ute och körde. Speciellt vid rödljuskorsningar och liknande helst då i rusningstrafik förstås.
Jonne mek: vart sitter tänd modulen ?

second place is the first loser
Jo,men de verkar ju inte vara samma problem som jag har eftersom min inte vill starta bara ibland och den stannar ju aldrig under körning,då fungerar den ju hur bra som helst...finns de inget startrelä i E30 då?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.