AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.472

Fin M5 3,8 på blocket...

M5
14
M535i
[E87] 118d -10
Hejsan!

Nån som tittat närmre på denna....Länk

Ser väldigt bra ut. Precis som en M5 ska se ut, bortset från vita skärmblinkers.

Har för mig att den var ute för 130 000 förut....

MVH/Lundin

Bmw Följer Inte Utvecklingen, Dom Leder Den.
Länk finns här med, sidoblinkersena är orangea=) Kalle Hansen är sugen på den (finns trådar om den på e34m5.se), alltid kul med två Daytonaviolett M5 3,8=)

Stephan
Conan999
Den har gula blinkers på skärmen fast vingen bak var inte så snygg. Ser ut att vara i fint skick, är nog inget vrak precis.

Conan999
Conan; Vingen är den fabriksmonterade M bakspoilern=)

Här är utrustningslistan till RAJ;

Farbe DAYTONA-VIOLETT METALLIC (283)
Polsterung CHAMPAGNER VOLLEDER (0312)

Prod.-Datum 1993-11-02

Sonderausstattung
Nr. Beschreibung
216 SERVOTRONIC
243 AIRBAG FUER BEIFAHRER
302 ALARMANLAGE
325 HECKSPOILER
339 SHADOW LINE
354 GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE
401 SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH
416 SONNENSCHUTZROLLOS
459 SITZVERST.ELEKTR.FAHRER MEMORY/BEIF
494 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER
500 SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG
528 AUTOMATISCHE UMLUFT CONTROLL (AUC)
530 KLIMAANLAGE
661 BMW Bavaria C Business RDS
676 HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM
686 ANTENNENDIVERSITY
690 CASSETTENHALTERUNG
710 M LEDERLENKRAD
781 LM Rad 9Jx17 auf Hinterachse
782 NUERBURGRING-FAHRWERKSPAKET

sidoblinkersena är alltså inte fabriksmonterade kod 860 skulle varit med, så kika hur dom är monterade i övrigt har jag inga betänksamheter, Champanger läder är snyggt och ovanligt, dock INTE Individual på M5.

Stephan
M5
14
M535i
[E87] 118d -10
Tackar för utr listan....

MVH/Lundin
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Här skrivs det om den och det är därifrån utrustningslistan kommer:
Länk

En mycket bra M5 till ett klart rimligt pris om allt är som man förväntar sig av en sådan, bara att slå till.

E34 M5 register Sverige
hej tänkte bara höra med er om ni vet om de finns nå svenskt m3 register. tack på förhand
Ser inte förarstolens skinn lite väl sprucken ut för ca 15000mil? Eller är det det ljusa skinnet som är känsligare? Ser klart trevlig ut i övrigt:-)
Någon som varit och tittat på den ens?

En entusiast vill gärna ha en låg milare (0-10k mil) och betalar därefter (jag).
Gemini__
Då kanske Kalle Hansens vagn kan vara något för dig? Han funderar på att sälja nämligen.
Gemini__
Länk

Fast riktigt så lågt miltal du föredrar har den iofs inte.
Gemini__
Ang. bilen som diskuteras i denna tråd så ser den riktigt fin ut.
Filip_J
OT, stephan735i, hur får man tag i utrustningslistan från fabrik, kollade under min baksäte, där fanns inget.

Mvh Filip
Filip; Fråga din lokala BMWhandlare, jag hittade listan till denna på e34m5.se.

e30mannen; Jag hade kikat på Kalle: s bil om jag var du.

Stephan
Filip_J
Tack för snabbt svar.

Mvh Filip
Smiley©
Stephan735i

Är det vanligt att det rostar runt eftermonterade sidoblinkers?

Jag ska byta mina framskärmar och när jag skruvade bort sidoblinkersen så såg jag att hålet såg ut som om det var uppsågat med sticksåg och ej rostskyddat efteråt.
Men den enda rost som fanns var i själva snittytan i hålet, mycket förvånande tycker jag även om skärmarna är elektrolytbadade.

(För er originalare som funderar på vad det blir för skärmar så blev det originalskärmar med original blinkershål ;-) )

/Thomas
Smiley; Ja mycket vanligt, dom flesta fuskar vid monteringen, skönt med bilar som har kod 860 sidoblinkers eller är byggda efter 3/94 dom har fabriksmonterade, det är på grund av sånt du upptäckte jag förespråkar att använda sig av US sidopositionsljus i främre stötfångaren i stället för att såga i skärmarna.

Stephan
Smiley©
Stephan735i
Konstigt att mina var få fina runt hålet eftersom dom ej var rostskyddade.
Får man ha US sidoljuset i stötfångaren som blinkers för SBP?
Det uppfyller inte kraven på var sidoblinkersen ska sitta, har också för mig att jag har läst mig till här på AP att det ej är godkännt.
Skulle det gå igenom SBP med US sidoljus så ångrar jag lite smått att jag köpte skärmar med hål i för jag tycker det är snyggare utan sidoblinkers.

/Thomas
"Proffsig" sidoblinkersmontering av importfirma norr om Sthlm. Bilden, på en vid fototillfället nyimporterad 8 år gammal 530iA touring är tagen 2001: Länk
Mätarställningen stämde inget vidare heller.

Mvh
/Janne
Smiley; Det var en ok placering till och med 2003/2004 men vem vet när dom monterades i stötfångaren? Under förutsättning bilen importerades innan dess och om tycker det är taskigt mot SBP att vara "lite oseriös", så var inte det mitt förtroende för dom är lågt, reggar bilar med felaktigt chassinummer, stulna bilar, fel årsmodell, missar fel, godkänner andra, buskör kundernas bilar och är allmänt slarviga ja då ber dom om det, tråkigt för jag har träffat en hel del duktiga besiktningstekniker som förtjänar bättre.

Använder man sig dessutom av original sidoblinkers men monterar dom på stötfångarlisten är det bara höjden på placeringen som kan vara felaktig och om det vore ett problem skulle vissa maxsänkta bilar med originalplacerade blinkers få underkänt.

Stephan
Smiley©
Stephan735i
Okey, synd att jag inte visst bättre när jag köpte skärmar med hål då, lite väl sent att ändra sig nu, speciellt när dom blev lackade igår.
Nä jag är väl inte speciellt ärlig mot besiktningen, tycker det räcker att dom kollar att en bil inte är trafikfarlig, att dom ska gnälla på blinkersplaceringar & nyans på lampor, lite trim och hjulbreddningar är ju bara irriterande.

Jag har för mig att det står i SFRO att blinkersen ska sitta på ett visst avstånd från fronten också, inte bara i en viss höjd, dessutom måste blinkersen kunna ses från ganska snäva vinklar om man ska vara noggrann.

Janne
Den montering såg förjävlig ut, skulle bli förbannad om jag fick dom monterade på min bil på det sättet.

/Thomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.