|
|
|
|---|---|
| Kom just att tänka på att jag har läst någonstans att när man monterar motorvärmare utanpå blocket ,rekommenderar dom att man lägger först zinkpasta eller vad nu heter först på motorblocket och därefter monterar värmaren ovanpå pastan.Det leder värmen bättre på det viset.Jag har sett att man kan köpa zinkspray från biltillbehörsbutiker.Skulle det vara nåt? | |
|
Hej, När du köper motorvärmaren så följer det med zinkpasta. Denna är väldigt tjock i konsistensen. Har svårt att tro att sprayen är lika tjock. //Håkan |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Till 528an /Calix följde det med kontakt/värmeledande pasta, men till polon som jag köpte Calixvärmare till var det ingen pasta med. Hörde med Calix och fick till svar att det inte behövdes, så det verkar skilja på utförande, och till vilken bil det ska monteras. Zinkspray är till för rostskydd innan lackering. Är inte alls samma typ som den värmeledande pasta som medföljer kontaktvärmare. Är liknande som du använder mellan processor och fläkt/kylkropp i en dator, även tändmoduler till bilar medföljer värmeledande pasta. ///MVH Hasso Länk |
| När jag köpte min kalixvärmare följde det inte med någon zinkpasta.Varifrån kan man köpa sånt? | |
| Märkte ikväll att det inte var någonting för gör dig självare att montera värmaren på en E39.Måste man demontera grenröret kanske?Det gäller en kalix värmare | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man montera underifrån ganska enkelt. Clas ohlson har mindre tuber av värmeledande pasta tex.kika på datatillbehör. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.