AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.560

vinterbil, vad ska man välja?

Sida 2 av 2
simon_en :

Vart får man tag i en E38 750 för 20 papp? Visst, kanske på autopowers värderingsforum, men i verkliga livet då?... ;-)
Rost på bakluckan är standard, jag tycker rostskyddet är jävligt dåligt.

Vad begärde köpare och vad fick du betala?

alltid jul att veta.
325 e30 helt klart:)
vw bubbla.......
Visa användare
34
Regain
X5-11
M3cab-02
Ja ni alla, jag tänkte köra med min 540 i vinter, ska på med vintersulorna i helgen, det verkar vara dags för det. välkommen upp till norrland så ska jag lära er att ratta på vintervägslag hehe. Skulle nog tro att många tycker jag är knäpp men??!! det ska nog gå bra..

köpte mig en 525 -92 igår jag. Lamelldiffad bakaxel, blir nog en riktigt trevlig vinter ; )
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
koffa> utr från fabrik? eller har du pillat in det själv?
---

skulle även jag rekommendera e34 525 24v - den klart mest prisvärda bil jag ägt. tidiga e36or är inte i närheten av samma soliditet och kvalitetskänsla. hade en 318 e36 -92 i en vecka (gissa varför) som jag bytte mot min 525 -92 och det var som att gå från moped till MC ungefär..inte bara motormässigt. den tidiga e36an kändes inte premium någonstans. sen vet jag att e36orna blev MKT bättre med åren! men 20'kr var de frågan om här..
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
E34 är en grym vinterbil!! Å ena sidan stadig och trygg om man hanterar gaspedalen med huvet och å andra sidan skitrolig och välbalanserad om man är på det humöret! M.a.o. perfekt för vintern!

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

Hmm, vi får väl se om ja ska trivas med bilen. Är man van vid o åka T5R är det faktiskt ett nerbyte, å andra sidan SKA de va ett nerbyte, skiljer en herrejösses massa pengar mellan dom (begagnat dvs..).

Men ja tror nått är knas på min? Det viner o visslar inne i coupén,som att de var rejält luftlekage nånstans? runt nån ruta eller liknande..? Går allt annat än tyst iallafall. Är de nå som SKA va så, eller nått som e fel?

Likaså bromsarna, SÅÅÅÅ tröttna, känns som man har trampavstånd på 2dm . Den nyper aldrig ordentligt.. som ja trott den ska göra..=/
HFR: Diffbromsen satt på bilen när jag köpte den, vet inte om den är utrustad från fabrik eller ej. Ska kolla om jag hittar utr-listan.
Helt otroligt vilken bil man får för pengarna för övrigt!

Måste dock bya sittdynan på min. Nån som vet om man ka tyget från passagerarsätet och flytta över till förarsätet? Borde ju funka...

GU
307
GUP
525iAXT 1992
525iAX 1992
E34 525iX, fyrhjulsdrift, måste väl vara den bästa vinter BMW:n i överkomlig prisklass?
mvh/Gunnar

Visa användare
194
Jonne_racer
Bmw 550iAM -06
Grattis till en bra bil mr_c.
Det viner som fan i min bil också, men jag brukar bara höja stereon. :)
Att bromsarna är trötta och tar långt ner kan bero på att packningarna i huvud bromscylinder är dåliga.
Tar pedalen högre upp om du bromsar snabbt en gång till? Då är det säkert huvudbromscylindern.
Jasså jonne, du hänger här du också ;).

Jo de blir nog till o bygga stereo, bilen går ju inte lika tyst o fint som en 850, I'f u know what i mean ;)

Men ska ta o kika det, lite obehagligt när man får bromsa utavhelvete innan de börjar hända nånting..

BTW nån som vet vad man kan få ge för en 3 ekrad ratt, typ den från M5? Och är den mindre än orriginalratten i 525?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.