|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder! Det käns som om min 523:a -06 drar mer o mer olja. Bilen har rullat ca: 7000 mil nu och jag fyller nog på 1 liter olja/300 mil. Tycker att det är lite i överkant eller vad tycker ni? Mvh | |
|
Typ 0.5l per 500mil låter väl acceptabelt. Frågar du en bilförsäljare så säger dom: Tillverkaren säger att 1.0l per 100mil är acceptabelt. Sanslöst men det blir billigt för tillverkarna, dyrt för oss konsumenter! |
|
|
Jag tycker att det är påtok för mycket. Det kan inte vara normalt. Om detta varit normalt skulle det skrivits metervis i tidningarna om bilägare som är upprörda för extrakostnaden som tillkommit. Personligen har jag aldrig behövt fylla på olja i min bil, det är dock en diesel. |
|
|
Håller med E60. Själv fyller jag på 1 liter på 1800mil och bilen har gått ca 9000mil. Tycker att du borde klaga hos återförsäljaren. Det blir ju inga billiga mil med den förbrukningen av olja. Dvs den beräknade milkostnaden som BMW själva räknar på ligger helt åt skogen med den förbrukningen av olja. |
|
|
Hade bilen slukat dom mängderna med olja hela tiden hade jag klagat hos BMW för länge sedan. Det är dom sista 1000 milen som oljeförbrukningen har ökat markant! Ett annat litet problem är att cigguttaget har slutat att fungera. Inget annat strular så det borde ju inte vara säkringen tycker jag! |
|
|
hmm lustigt att nya bilar drar så mycket olja. Min 540 E39 fyllde jag inte på något mellan servicarna. Tar säkert en slurp den också men de märks ivarjefall inget på stickan. 17600 mil snart. |
|
|
11.000 mil i vår 530dA E60 tills vidare. Har fyllt på 0,7 liter på den sträckan, mest mellan 0-3000 mil, vilket väl får räknas som klart godkänt. Andra bilen i hemmet, en Polo 1,4 75 HK från -03, drar ca 1L/1000 mil, vilket är helt normalt enligt boken och VW. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Bilar brukar börja dricka lite olja om vevhusventilationen blir täppt. Låter lite väl tidigt på din bil bara om det är en 06:a. Mvh Jens |
|
|
1 liter på 300mil. Det blir ju 7 liter med BMWs långa service intervall för byte av olja. Det blir ju nästan 1tk i olja. Själv skulle jag inte tolerera detta på en så ny bil och låga mil. Kolla upp motorn så inte något dåligt. |
|
| Hmm våran 523 varnade för att det fanns för lite olja.. Hällde på (kommer ej íhåg hur mkt) men det var över 1 liter iaf.. Men det var preci snär bilen var ny..., Nu drar den ingen olja öht | |
| Måste nog tillägga att våran e39 har det aldrig fyllts på någon olja imellan servicarna (kör longtife-olja) | |
|
Mina E39:or har aldrig dragit en droppe olja mellan servicarna. Får nog besöka BMW i GBG på Måndag! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.