|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har en uppsättning BBS Style 5 (splitfälg) köpte dom i tron av att jag köpte en snarlik modell som finns.Så tänkte sälja dom men vet inte vad dom e värda riktigt eller rättare sagt vad dom brukar gå för har ju sett begärda priser som fått mig tappa hakan. Eller om det finns ngn bra sajt där man kan sätta ut bytes annonser på fälgar? Fälgarna är riktigt fräsha förutom att det finns ngt mindre klarlacksläpp. Sitter däck på som e dåliga men kan sälja både med bra däck som utan däck. Frågan är ju vad man kan få för dom om man säljer dom (vill iaf få igen pengarna:) ) | |
|
Jag har köpt två uppsättningar style 5 i det skick du pratar om och jag har gett mellan 2500 och 3000:- så dom är inte sådär jättedyra. Däremot om du skulle ta isär och renovera dom så kan du få en bra slant. mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
En uppsättning style 5 är väl inte så jättedyra då de har klarlacksläpp och är 17". Hade de varit tipp topp eller varit 18", så hade de varit värda pengar. Beroende på hu de ser ut,skulle jag tro att de är värda mellan 6-8k med hyggliga däck. MVH Patrik |
|
Tror du verkligen att dom är så pass dyra, Patrik? Jag kanske har haft tur när jag har köpt mina. Det är ju en ganska vanlig fälg som har en förmåga att se riktigt risig ut, med klarlacksläpp och svarta skruvar. Det är inte alls samma kvalitet på skruvarna som ex. BBS RS. De skruvarna går att polera upp till nyskick till skillnad från style 5-skruvarna som börjar rosta om man polerar dom pga. väldigt tunn aluminiumbeläggning. mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
|
Runt 3500:- tycker jag de är värda om däcken är dåliga... Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
GooCart! Jodå,de är värda en slant,trots de är 2 delade och inte samma typ av fälgar som RS. Däck som är hyffsade på ger ju självklart ett mervärde. Endast fälgarna vore väl värda mellan 2000-3000. Själv är jag mycket sugen på en uppsättning av 18" Style5 eller RS! =) MVH Patrik |
|
18 rs är lite grann som the Holy Grail. Jag får nöja mig med 18" Alpina som kommer i veckan. Tjohopp. mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
|
Nu skrev jag iofs ett litet klarlack släpp men ok.Dom är i princip i nyskick sånär på ett ev litet litet klarlacksläpp på 1 fram fälg typ lika stort som detta tecken kanske ngt mindre ¤ Gav 4k själv & det var absolut dom billigaste som fanns på nätet |
|
| tryckte enter innan jag va klar;)Har en kille som kan polera upp dom billigt åt mig om jag vill men då e man uppe på 5 k får man det för dom isf? | |
| Så om jag förstår rätt så köpte jag dom varken till överpris eller underpris då dom är riktigt fräsha & i det närmaste nyskick sånär som på ¤ släppet? | |
Skulle vilja påstå att du fått dom till ett bra pris...särskilt om det är 9-9,5" breda bakfälgar! =) MVH Patrik |
|
För två år sedan så sålde jag en uppsättning 8x17 av BMW krysseker style 5 vilka jag antar är samma som dessa då även dessa är tillverkade av BBS. Mina hade en hel del klarlacksläpp/oxid och någon kantstötning. Fick 3500kr eller 4000kr för dessa utan däck och jag sålde dom rätt så fort. ___ //Ulf |
|
|
Du får garanterat 10000:- om dom är polerade på rätt sätt. Kolla min sida får du se hur dom kan se ut efter polering. mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
Filip_J |
Finns tyvärr inget intresse på den svenska marknaden. Gå in på www.bimmerforums.com, startas ungefär 2 trådar om dagen om just style 5 fälgen, vart man köper och var det finns begagnade. Folk köper dem som galningar från tyska Ebay och övriga europa. En uppsättning säljs för ca 1700$ i USA och är bland det "hetaste" du kan ha på en E30 M3 / E36 M3 där för tillfället. Även folk på VW-forums trånar efter just Styla 5 fälgarna, riktiga tysktstuk-fälgar med smala däck på. Bara ett tips. |
|
m635forever:citat Skulle vilja påstå att du fått dom till ett bra pris...särskilt om det är 9-9,5" breda bakfälgar! =) hehe jo det måste va en ovanlig kombination varför jag skrev så är att fälgen är i garaget & jag glömt om det va 9tum eller 9,5tum hehe Programmer:Det va alltså 4 st med 8tum i bredd? Goo cart:När du tog i sär dom vet du om fälgbanan separeras i 2 delar eller om det är fälgbanan som separeras från ekrarna(hoppas du förstår vad jag menar)?Tror du verkligen så mkt är lätt att få eller får man kämpa i ett halvår för att få dom sålda då?` Ingen som vet ngn bra fälgbytar sida? Filip_J:Intresset kanske inte är så hårt i sverige men killen som jag köpte dom av sa att telefonen gick varm tills jag va på plats & köpte dom. Men 1700us vore ju inte helt fel att få för dom hehe Vilket vw forum tycker du jag ska annonsera dom på då? Tack för tipset;) |
|
| goo cart:Har du ngn länk till din sida? | |
Style5 fälgarna har ett löst centrum vad jag vet,RS har 3 delat med löst centrum och separerade fälgbanor,inner kontra ytter. Vad för fälgar vill du ha i utbyte? Jag har en uppsättning 17" helrenoverade Momo,som Intera har renoverat åt mig. Dessa har 8cm slipad putskant och är i ett exelent skick. Bild: Länk Länk Länk och utan kåpor: Länk MVH Patrik |
|
Patrik har helt rätt om style 5, de har ett löst centrum och är en lätt match att plocka isär. Jag har själv köpt ett par 8 fram och 9 bak som jag håller på att renovera. De blir grymt snygga med polerad fälgbana och med ny ytbehandlig på skruvarna. mvh Daniel Länk När det händer så händer det fort, Autobahn |
|
|
M635forever:Dom såg fräsha ut vad e det för tum på dom i bredd?jag vill ha iaf minst 9tum i bak samt minst 8,5 i fram. Men momo fälgarna va nästan helt i min smak faktiskt:) Dom ser ju helt nya ut:D Hur mkt tog intera för det jobbet? Eurpopameister:Jo va inne på att plocka i sär dom men trodde dom va 3delade som rs så gav upp dom tankarna.Men om dom bara e 2 delade är det ju ingen match:D Tänkte isf polera upp dom & lacka guld centrum eller lagunagrönt centrum då bilen har den färgen.Ingen som har en bild på hur dom ser ut på en grön bil utom med silver centrum? |
|
produce! Dessa är 8 eller 8,5" runt om,men sitter nu 255 bak och 235 fram. Jag gav 12k för renovering av dessa inkl gummi,men gummit tänkte jag behålla om fälgarna är av intresse. MVH Patrik |
Finns en svart 3,8:a med likadana fälgar som dessa,men med svartlackade centrum...det ser riktigt "fett" ut tycker i vilketfall jag själv MVH Patrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.