AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
682

jag behöver tips inför vinterförvaringen ?

Visa användare
170
mac-jones
X3 3,0iA -04
Sapphireblack metallic

Skall ställa av bilen över vintern den kommer tyvärr att stå utomhus under ett kapell, vad bör jag tänka på?

///Mac
full tank, skaffa underhållsladdare till batteriet...ja någon som faktiskt har ställt av sin bil under vintern kan väl fylla på :)

kör 330dA -06
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Ställ bilen på något tätt underlag, typ en presenning (om den inte står på asfalt).
Si
560
Sir Anton
E28 528i -85
E70 x5 3,0d -08
Rejält med luft i däcken, 4-5kg kanske kan va lagom.
Ett lass torrbollar i kupen är att rekomendera å några råttfällor =)

Mvh Anton
Är det inte bättre att ställa upp bilen på bockar så däck och fjädring får vila ?

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Ska man ställa upp bilen på pallbockar så måste man ta bort däcken..eller måste behöver man inte,men annars kan upphängningen ta rejält med stryk av däcken.
Har man ac så är de varmt rekomenderat att starta bilen nån gång under vintern för att köra ac:n så den inte börjar läcka.
Kör bilen riktigt varm så de inte lägger sig en massa kondens som kan leda till rosthål i framtiden.
Kanske finns någon konvertering till detta...men ja brukar starta den då å då för att se att den överlever kylan :)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Byta olja och filter rekommenderar jag för om gammal olja står över vintern bidrar det till att bygga beläggningar orsakade av smuts, oförbränd bensin och allt vad som innehålls i olja från fordon som körs sällan till vardags.
Sedan gasa ur den rejält är som att snyta sig. Resten har du ju i tråden.
Lycka till!
Mvh
Asken
Visa användare
170
mac-jones
X3 3,0iA -04
Sapphireblack metallic

Jag tackar för alla tips.

///Mac
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.