AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
546

hjälp med installation av alpina b10 3,5 chip

si
9
simon fransson
735 IA - 88
Har precis köpt ett sådant chip till min e32 735 och nu undrar jag ifall det är någon som har erfarenhet av en sådan istallation? enligt säljaren ska det vara väldigt enkelt men vi får väll se..
Ma
213
Matte78
730iA -90
Jag har gjort det själv i min box , ta det bara lugnt , å kolla så att alla stift hamnar rätt .Glöm INTE att jorda dig själv i tex .elementet med nån sladd , kabel eller nåt , så att du inte ger nån statisk elektrisitet .

Får man fråga vad d e för chip du köpt ?

Mvh Mattias .
os
563
ostmacka
540i/6 -95
X5 3.0i -04
735i -89

Förlåt om jag, en el-newbie, lånar tråden lite, men hur jordar man sig själv? Bara att snurra kabel runt sig själv och ett element eller? =)
si
9
simon fransson
735 IA - 88
okej tack så mycket, hittade chipet på ebay och han har sålt ett par innan och omdömena om chipet verkade vara väldigt bra, kostar bara ca 600 kr och ska ge ca 20-25 hk och ett helt annat ljud i motorn, söker man på google kan man även hitta ett test av olika chip till bmw och alpinachipet är med och blir det bästa(klår bland annat dinan)
mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
någon länk till chipet på ebay?
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
20-25 fantasihästar. Du hittar nog några gammla bortsprungna hästar och sänker din förbrukning en aning. Visst ändrar motorn lite karaktär, men knappt märkbart och ljudet förblir som vanligt.
si
9
simon fransson
735 IA - 88
Länk

ger det ett par hästar tillbaka så är jag nöjd med tanke på priset på ca 700 kr..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.