AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.432

Min servorstyrning läckte.

Ug-Lee
Tryckslangen från pumpen på min bil började läcka, under värmeskyddet (aluminiumslang) så var det uppfläkt slang. På Bmw ville dom ha 1800kr för den slangen. Det jag gjorde var att jag bestälde en slang gjord på en maskinservice som var 550mm lång med skärrings kopplingar i båda ändar, dom skall vara till 10mm rör, sedan skar jag av rördelarna från min orginal slang monterade på min ny gjorda slang å vips var allt som nytt igen, pris 250kr.
Tänkte att ett tips till fler som har servoläkage och som vill spara 1550kr

Be
278
Bengt C
523i -96
Ja, sånt här är så jäkla irriterade; Att en handbyggd lösning i enstyck är billigare än en massproducerad reservdel.

Hade en liknande erfarenhet när jag skulle byta en lång kylarslang på min Peugeot 605 som sprack. Slangen går rakt i 60 cm och sedan gör den en S-sväng. Åsså har den en avluftning också. Peugeot tar 1.500 kr för slangen. Jag köpte ett 60 cm alu-rör, en universal kylarslang och några slangklämmor. Kostnad 200 kr och avluftningen visade sig inte behövas.
Ox
1
Oxen
740iA - 00
Grattis!

I somras när jag var på semster i Göteborg började min servoslang läcka, jag hade inget annat väl än att åka till en BMW-verkstad. Jag har en 740i och reparationen gick på 6498 kr hos BMW Group i Göteborg.
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Ug-Lee: Man måste bara se till att dom tar en slang som tål minst lika högt tryck som originalslangen. Farsan fick gjort en slang som dom sa "borde hålla" trots att den var specad för lägre tryck. Den sprängdes efter första provrattningarna. Han fick sedan en som skulle klara .. var det 200 bar tro .. och den håller fint än.

Bengt C: Där har jag en ännu finare lagning att rapportera. På min Volvo V6a så lagade vi en kylarslang med vulktejp för 10 år sedan - den håller helt tätt än =)
Var fontän i motorrummet innan!

---
Min bil: Länk
Ug-Lee
Slangen som tillverkades var till för hydral användning. Dom håller.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.