|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en bmw disel som låter illa i motorn, vet inte riktigt hur jag ska förklara det med det låter som det är något som fladdrar när jag gasar på ljuder kommer nere vid passagerar sidans fötter, Har även fått en högre motorljud, kan jag ha hål i avgas systemet? finns det något vid turbon som kan fladdra, för det låter bara vid belastning av turbon,(när man hör att den börjar ladda) Det tjuter även från turbon när den laddar, som att någon visslar väldigt ljust, kan det vara någon slang som läcker??? Bmw 530d touring-99 | |
|
Nu är jag ingen expert men det finns en sökfunktion här på forumet du kan själv prova bland många års postningar att sila dig fram till mer exakt info. "sök inlägg" längst upp till vänster. En enkel tes som inte har med bilen att göra. Om ett barn är påväg så är det ju en partiell påstressande faktor? Mina erfarenheter från BMW 3liters dieselturbo är efter att ha varit på forumet och läst ett par år och även åkt lite i en dubbelturbo själv. Luftmassemätare, spridare, dieselpump. Om du inte vill meka själv. Car Clinque i Mora och Autotjänst i Borlänge har jag hört gott om. En BMw verkstad finns i Falun väl? Mvh Asken A man that tries to listen twice as much as he speaks is learing to listen well. Love is the #1! |
|
| Hej, det är nog flexrören som rostat sönder... | |
|
jag har kollat flexrören och de verkar sitta på sin plats, låter inget ifrån dem , är tydligen skit dyrt att både köpa in och byta dess på bmw! kanske finns någon plåt som brukar skramla? någon som vet?? Bmw 530d touring-99 |
|
|
Det kan vara skydds plåten om katalysatorna. Svetsen brukar spricka på dessa.Prova med att hålla på en i taget. |
|
|
Har du hittat något fel på bilen? Jag har samma symton på min. Man ser att turboslangen till intercoolern flexar och fladdrar och turbon låter som när man blåser i en leksaksflöjt. ldrolu |
|
|
jag har på ett ungefär samm symptom på min 320D -02 dock inte på passagerar sidan utan förar... var inne med bilen på bmw i skövde,men dom visste inte riktigt vad det var för något,utan dom kommer ringa till malmö imorgon :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.