AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
496

checkkontroll lyser och blinkar som en julgran

VillHaCab
Jag monterade på vita bakljus för en vecka sedan och det visade sig att det vänstra bakljuset saknade ett metallbleck så att bromsljuset inte fungerade. Jag satte dit lite aluminiumfolie och det funkade men nu hjälper inte ens det längre. Det blinkar "Bremslicht elektrik" och "Betriebsanleitung" på checkkontrollen. Vad betyder "betriebsanleitung"?
Byt språk på checkkontrollen till engelska, står hur man gör under mekartips. Då blir det nog enklare att förstå vad den säger.

Länk
VillHaCab
Har kollat mekartipset. Alt.1 funkar inte för jag har varken ngn "verbr" eller ett reset hål.
Alternativ 2. står det ju att det är för den stora färddatorn. Funkar det även på vanlig ckeckkontroll. Jag ska testa. tack för tipset iallafall.
Jodå alt.2 funkar för jag lyckades byta språk på min checkkontroll. Dock var det inte exakt som det står men du listar nog ut det med lite fantasi. Om inte så kan jag återkomma om hur man gör, måste bara sätta mig i bilen och knappa lite för att minnas.. :)

Länk
VillHaCab
Perfekt jag ska fixa det så fort så möjligt. Åter tack.
Crusty
VillHaCab: "Betriebsanleitung" = Bruksanvisning, handbok

Vad färdatorn försöker säga (fan vad det lät dummt!)
är att du har ett defekt bromsljus och att du ska kolla i handboken vad felet kan beropå!
I bland finns det vissa fördelar med att vara halvtysk!

"The Blue BMW"
VillHaCab
Jag hade problem med ett glappande bromsljus, som nu har blivit till en icke fungerande temp och bensinmätare. Antagligen så har en säkring gått. Tack för översättningen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.