AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.901

VARNING!"Skruvad" 530 D

ci
63
city69
Audi A6
Harley V-Rod
Min kompis är på väg hem från Düsseldorf utan denna bil. Den hade inte gått 8000 mil utan snarare ca 16000 mil vid mätarkontroll på BMW. Han kallar sig Sven och talar svenska, och annonserar ibland på blocket

Länk

Tja vad skall man säga. Billigaste 530dA -2005 under 10kmil på www.mobile.de börjar på 25000 Eur vilket motsvarar ca 230-240kkr. Då är det en snikutrustad limmo med tygklädsel.

En fullmatad Touring med panorama tak har man därför knappast färdig här hemma för 259kkr om man vill göra vinst på den. Borde vara ruggigt eftertraktad i Tyskland där dieslar utan PF inte är lika straffbeskattade som här hemma.

Men vem vet, Sven kanske tar hit pärlor för välgörenhet :-)
OBS Sven Talarsvenska !!
OBS Bästell din bil igenom Sven alla bilar !!
OBS inga extra kosnader !!

Men skriver inget vidare...

/Udo Dirkelsniff
Länk
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Att någon ens tror att en sådan bil är ärlig får mig att häpna. Finns det verkligen inget kritiskt tänkande hos bilköpare, eller åtminstone en gnutta självbevarelsedrift? Det kan ju vara vad som helst som är fel på en sådan bil med tanke på hur oseriös annonsen är. Men än är inte den sista idioten född, och därmed finns det folk som kan försörja "Sven" och hans kompis "Bertil" som också brukar annonsera på blocket....

Mvh Johan
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
förresten, sök på "OBS Ingen bytte !!" så får ni upp lite fler annonser med Martin, Jozef och Sven som HELT OTIPPAT (observera ironin) verkar vara samma person. Men svensson tar gärna ut 250 laxar kontant och tar första bästa flyg ner för att handla bil av honom, för att sedan gråta ut i kvällspressen. Är det sunda förnuftet och självbevarelsedriften helt döda i Sverige numera? Jag menar, jag behövde 2 minuter för att avslöja honom. Ska man ens tycka synd om sådana idioter som går på en så uppenbar blåsning?

Jag har anmält till blocket abuse.

Mvh Johan
ci
63
city69
Audi A6
Harley V-Rod
Det är korrekt att man blir klart misstänksam. Min kompis har varit nere ett stort antal gånger tidiager och hämtat bilar. Han talade med honom flera gånger innan han åkte ner och han verkade ok, men talade som sagt inte perfekt svenska :-)

Han hade fler alternativ i närheten, men dessa var heller inget för honom så han åkte hem med svansen mellan benen.
ci
63
city69
Audi A6
Harley V-Rod
Kristoffer:
Priset var inte klar i Sverige utan på plats i Tyskland.

Glömde också att skriva att han fick ett bilfirma i Sverige som referens som sa att han var ok att göra affärer med. Minns inte vilken firma det var men skall ta reda på det.

Själv är man utan BMW nu. Köpte själv en Porsche Boxster S i Tyskland för ett par veckor sedan, och väntar på min Audi A6 -08
Tack city69! Tar tacksamt emot all info om oseriösa handlare. Även om denna annons var osedvanligt dålig tycker jag inte vi på forumet ska racka ned på människor som vågar erkänna att de blivit lurade. Vi har alla nytta av att få höra om andras misstag. Alla oseriösa handlare är inte lika uppenbara.

/Daniel
Johan och Udo har redan dragit riktigt bra slutsatser här.. Håller med till fullo.
Erldanan Självklart är det så.. Men att ens åka och kika på en biljävel i tyskland om man ser dess dåliga annons... Tja vad ska man säga?
Gu
124
Guebo
330d Touring -04
Tja för er är det kanske självklart att inte kika på en sådan bil! Men å andra sidan titta på antal inlägg ni har, >1000 inlägg vilket förmodligen innebär att ni har stora kunskaper om bilar. Jag har själv hyffsade kunskaper och skulle inte heller svara på en sådan annons. Men okunskap behöver nödvändigtvis inte innebära att någon är idiot. Lite ödmjukhet kan man väl visa och istället samla krafterna för att komma åt dessa skojare.
Bra gjort Johan att anmäla annonsen till Blocket abuse!
Svarta listan har diskuterats här livligt tidigare men risken för att någon oskyldig drabbas av misstag, med flit eller som ett bus är allt för stor.
Kanske man skall trycka på alla som säljer annonser att också ha tydlig information om hur man anmäler suspekta annonsörer? Kanske någon annan har någon bra idé hur man kan minimera bedrägeri?
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
sorry, det var väl hårt att idiotförklara någon, jag vet ju inte vad som ligger bakom. Jag blir bara så oerhört frustrerad när jag hör sådana historier, för jag vet att det finns ärliga handlare som lägger ner massor med tid och pengar på att sköta sig, men som inte kan konkurrera med bedragarnas priser. Tyvärr blir det så att konsumenterna väljer vilka bilhandlare de vill ska finnas kvar på marknaden. Billigt och bedrägeri eller dyrare och seriöst? Det räcker med att kolla på blocket så ser ni vilka som vinner.

City69, missförstå mig inte, det var jättebra att du delgav din kompis erfarenheter, det räddar säkert någon annan stackare. Men tyvärr finns det 10 till som går på blåsningen, pga brist på kritiskt tänkande och självbevarelsedrift....

Mvh Johan
BM
199
BMW-Magnus
530D Touring -99
Varför inte låta mätaren stå kvar på 16000mil...SUCK! ...hade bilen varit ok i övrigt så hade det ändå varit en intressant bil till ett vettigt pris...

Kanske är det mer än 16000mil?

/M

///Magnus
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
han är tragisk, går det inte göra något, folk tror ju man kan köpa bilarna så här billigt..
Prova sök på "OBS Ingen bytte" (med fnuttar) så ser ni hans park

530 D
Länk
Da
1
David-lindström
Bmw 530D Touring 2008
Hej Jag heter David Lindström och de här kan abslout inte stämma har vart många gånger nere i tyskland och köpt både bmw 5 - serie och både olika modeller av mercedes och lite av porsche modeller och de har alltid stämmt perfekt med alla bilarna allt va super otroligt till rätt pris

Mvh David Lindström
Tel: 0700246026

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nej, inga bilar kan ju vara skruvade eftersom du minsann har köpt bilar i Tyskland?

--------------------------------
//Lövet
Gemini__
Låter ju kanon, skönt att det inte stämmer. Då behöver man inte oroa sig för skruvade bilar längre.
Märkligt det där att det alltid kommer någon nyregistrerad och försvarar i trådarna som handlar om bedrägerier...
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Är bara att säga grattis till dina "super otroliga" affärer, och att du är nöjd!
Men att komma in och säga att det inte stämmer att det förekommer fusk i mellanåt är ju som att kasta sig själv i en taggbuske :) finns ju liksom en del uppenbara fall..
Men som vissa säger att importera en bil är helt uteslutet då det fuskas så mycket är helt fel då 9,9 fall av 10 är schyst.
Känns ju som att det är oftare,men det beror bara på att det är "fuskfallen" som får mest uppmärksamhet,tyvärr...
Sen att man hellre köper en bil från Tyskland som har gått 16000 autobahnmil än en som gått 6000 Sverigemil är ju en helt annan debatt. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.