AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
743

Yokohama Advance Sport, bra däck på en 330?

Visa användare
108
Nike81
330ic M -01
320i -87
Behvöer nya bakdäck på 330in. Är 235/35-19. Var idag och kollade på Yokohama Advance Sport, var inga billiga däck, men de hade två hemma skulle blir bra pris på dessa. Någon som har en aning om dessa däck är bra och prisvärda? Finns Pirelli och liknade i samma pris nivå. Enligt killen på däckverkstan var dessa org som sitter på nya Porsche bilar.

Båga man beställa på däckonline, är ju billgare däck där än lokala ställen, har hört så mycket folk som haft trassel med dessa.
pl
18
play_nice
BMW 330Ci -01
Beställde där för ca 2 veckor sen, tog en vecka innan däcken kom. Valde att leverera dem till en lokal verkstad som monterade dem. Har alltså enbart positiva erfarenheter av Däckonline.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Har ingen erfarenhet av just dessa däcken, men Yokohama är ju ett välkänt fabrikat. Så däcken i sig är det nog inget fel på MEN jag rekomenderar dig att lägga samma fabrikat fram som bak. Annars kan man få väldigt kostiga fenomen på en BMW med lite sänkning och hårdare fjädring.

Så ska du eller om du har möjlighet att byta även framdäcken till exakt samma däck så småningom så är det mitt råd.

Har själv precis bytt mina bakdäck på min 330Ci med AC Schnitzer chassi. Framdäcken är nästan helt nya (maj månad) Bridgestone Potenza 040, de nya bakdäcken är Bridgestone Potenza 050A ("nya mönstert"). Dessa däcken ska vara kompatibla men tydligen inte på min bil. Känns som om jag kör med 400liter vatten i bagaget och det är INGEN rolig känsla på en bil med annars så bra vägegenskaper. "Utredning" med Bridgestone och min lokala däckverkstad (Molway) pågår. Så även om du handlar däck av samma fabrikat så kan de olika mönsterna ställa till det alltså.

Mvh Jimmy

Mvh Jimmy

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.