|
|
|
|---|---|
X///M-JOCKE |
Jag har en 325 coupe -92 på "G" 16300 mil på mätaren,imp,elhiss,ellucka,farthåll,stereo ,ej serv.bok 17" BBS,sportsystem,vita blinkers runt om,diam.sv.met,div. skavanker så som buckla på solluckan + bak skärmen + vä. dörr(små bucklor),hål i klädseln på förarsidan,M3 front(ett dimmljus saknas, vad skall man ge för en sådan bil och vad skall man kolla speciellt noga? tacksam för tips. X///M-JOCKE |
|
Det viktigaste är bilens historik. Många ägare på kort tid är inte så bra. Mekaniskt så håller en BMW hur länge som helst om den sköts på rätt sätt. Just coupemodellerna av BMW brukar i regel ägas av entusiaster, så en 10-12 gammal bil med få ägare är helt OK. Bucklorna är inte helt ovanligt på en så gammal bil. Mvh Marin |
|
|
Ring tidigare ägare(om det finns)! Absolut bästa sättet att kolla en bil. Ingen servive bok och är importerad? VARNING... Tycker ej bilen verkar särskilt intressant se dig om efter fler objekt. Håller inte med föregående talare om att cupé modellerna ägs av entusiaster snarare oftast tvärt om (ungdomsbil/busbil) Ett annat bra tips är att om du ej är bra på 325:or TA MED DIG NÅGON som är det när du ska titta på objekt. Lycka till |
|
|
Som du säker redan har upptäckt har BMW bra kvalitet på grejorna men samtidigt uppmanar en 325:a till lite mer forcerad körning vilket sliter mer på bilen. Ett test hos en BMW-verkstad är nog välinvesterade pengar mot vad en motorrenovering eller växellådsrenovering kan kosta. Har hålet på klädseln karaktären "utsliten" kan den nog ha gått längre än 16 000 mil. Dvs risk för mätarfusk, detta kan BMW-verkstaden kolla upp i elektroniken. Lycka till! |
|
|
>>bloom Jag är iaf. entusiast och har ägt 5st e36 coupe. På den tiden så kostade dom 100-150' och det var inte många "snorungar" som åkte runt i dom. Kanske är annorlunda idag, nu när dom är nere i 60-70' och vem som helst kan köpa dom. //Marin |
|
|
bucklor och trasig klädsel... 45 tusen låter väl vettigt... inte mer iaf... /jonas |
|
X///M-JOCKE |
jag skall bjuda 50 000:- de tycker ialla fall jag e ett bra pris.Vad det gäller Bmw erfarenhet så är den ganska god efter ca 10 st BMW varav 3 325:or. Och ett förflutet som provförare/oljudsanalytiker på volvo c70 fabriken i Uddevalla.Men jag ville ha era synpunkter oxså.Samt inlägg från dom som ägt en 325 coupe`. Tack för alla svar. X///M-JOCKE |
X///M-JOCKE |
Trasig klädsel= ett runt hål i ryggen på förarsätet.Ej vid "innhasningen" på ryggstödet på förarsidan som är vanligt på bmw. X///M-JOCKE |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.