|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra om nån kan nån aning om vad det kan kosta att eftermontera xenonljus på en 120 d. Har vart på jakt efter en sån länge nu men inte hittat nå bra. men nu har jag fått bra pris på en silverfärgad 5 dörrars. Dock så var det inte bi-xenon på den tyvärr. Men priset var mycke bra. Så en gissning 15000? räcker det? | |
Njuren |
Det beror på om du ska ha aut nivåreglering på lyktorna. Tror du får räkna med 20-25 lök komplett tyvärr.... =/ Kolla med BMW reservdelar för korrekt pris. Mvh "the things you own end up owning you" |
|
Jag gillar verkligen när folk uttalar sig då dom verkligen inte har en aning. Länk RealOem är din vän. Visst, priserna är i dollar, men du får en fingervisning. Multiplicera med ~8 så ser du rätt snabbt vad det kan kosta. 25 lök, jo jag tror jag skrattar. Det är Bmws snikbil, det är inte en premiumbil vi snackar om liksom, jag tror att du överskattar bilen rätt hårt. Arbetet gör du självklart själv, det är världens enklaste samtidigt som det är väldigt lärorikt! |
|
|
Dennis82: Och varför uttalar du dig själv om saker du inte har en aning om? För att eftermontera Xenonstrålkastare på korrekt sätt så behövs: 2 strålkastare strålkastarspolning om det inte redan är monterat en ny ljusomkopplare ljusmodul monteringssats (innehåller bl.a. nivåsensor och kablage) |
|
|
Så vad menas? Är tveksam att det verkligen är så lätt att göra själv. Men kollar man realOEM så är ju dom priserna inte så farliga. Men det lär ju tillkomma många sköna tusingar ändå. Eller? Novis inom detta ämne kan jag säga.. MVH |
|
|
RealOEM har de verkligen de riktigt och aktuella priserna? Bmw ÅFs ETK uppdateras varje månad med nya priser och artikelnummer. Jag tror personligen på att det blir en aning dyrt.. Tror inte att man kan göra det själv, bör krävas en programering som lär in olika funktioner till styrdonen m.m. Som steaman sa.. 2 strålkastare á ~ 7000:-/st? 2 xenon tändenheter á 1000:-/st? 2 xeonon styrdon 1500:-/st? Strålastarspolning om du inte redan har det? 2 xenon glödlampor á ~ 900:-/st Automatisk inställning på xenonljusen (vet inte va de kallas riktigt) (OBS! är inte alls hundra på priserna, bara en gissning) + montering + programering (kan bli total programering på bilen) Men jag vet däremot att det ska finnas en eftermonteringssats till detta och bruksanvisnig på hur lång tid och vad som behövs göras. Om du lyssnar lite snällt hos din åf, så ger dom nog dig ett pris och monteringsanvisningen. För att tillägga en sak, så fanns det uppdateringar till ca 8 styrdon i min bil och då är den tillverkad 07/05 tog ca 2 timmar ink. initieringar Så till en äldre bil, så lär det inte ta nå kortare tid... |
|
|
Håller med Njuren, Steaman och Xtr4. Har visserligen gjort en uppdatering på en E39-98 en gång i tiden, men den var faktiskt utrustad med xenon original. |
|
| Förresten frepp: Finns bilen i Sverige eller är det import? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.