|
|
|
|---|---|
|
Hej, idag ska jag nog ta tag i att byta mitt stödlager eftersom det dunkar alldeles för mycket i kardan nu. har fått en hum av hur jag ska göra genom Länk men om man inte har en avdragare att dra av lagret med hur gör man då? och är det nåt mer jag skall tänka på eller kan göra medans jag ändå är där under mvh | |
|
Lite läsning: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Tackar, hur är det med gummiupphängningarna / packningarna till avgassystemet, behöver dom verkligen bytas? | |
|
Behöver inte bytas om de ser ok ut. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| ett tips byt avgaspackningar när du ändå håller på, fetta in hjullagret innan montering. | |
|
Efter en del slit under bilen fick vi loss kardan genom att lossa via bakaxeln, men nu kommer ett problem till. lagret sitter ju stenhårt på kardan, vi tänkte flexa av den men flexen gick visst sönder, sån skit. nu står vi i ett dilemma om hur vi skall göra, vart kan man skaffa en avdragare som passar, eftersom nu sitter bara "innersta" ringen av lagret kvar på kardan, riktigt hårt. kolla bilden längst ner så förstår ni nog. Länk Tack för hjälp!! |
|
|
Hej, nu har jag bytt stödlagret, var ett jävla jobb med avgassystemet, gjorde egna "skarvar" där efter katten, och ni som vet hur E34 ser ut under, sitter ju en triangelformat fäste i växellådan som sitter i avgassystemet, jag var tvungen att trycka upp systemet med DOMKRAFT för att få i dom bultarna, men när jag släppte ner domkraften sakta så gick bulten där nere i den triangelformade fästet av, hehe. så det sket jag i eftersom avgassystemet sitter som satan nu, men slår i lite ibland, kan vara så. MEN, stödlagret vibrerar lite lite granna, har jag gjort nåt fel? kanske inte justerat stödlagret exakt samma på båda sidor eftersom det är en typ av räls man kan dra i. Men jag tror inte jag orkar ta ner det igen!!! tack på förhand. mvh |
|
| har du märkt upp kardanen innan du delade den? Annars kan det ge dig vibrationer. | |
|
Jo det har jag gjort, men kan ju såklart hända att jag inte var riktigt noggrann och råkade sätta splinesen ett eller två jack fel, men jag får väl försöka imorgon och ta ner sakerna igen och se om jag kan justera stödlagret utan att ta loss kardan, förhoppningsvis är det felet. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.