|
|
|
|---|---|
|
Hände mig en liten grej igår när jag var på väg hem... en liten plastbit lossnade ifrån kylaren som i sin tur slog i fläkten som totalt förstördes dvs att inte ett enda fläktblad finns kvar. jag tänker som så, 20mil kvar hem mitt uppe i ingenstans, kommer jag hem?? åkte ändå hemåt med stadig kontroll på tempmätaren men den va precis där den skulle, hela vägen hem utan att ens röra sig lite på tempmätaren. då min fråga är räcker det att bara ha elfläkten igång för att kyla bilen, eller finns det nånting annat som behöver kylning av motorfläkten,, eller törs jag ta bilen ändå på nån liten tripp??? | |
|
grejjen är den att fläkten inte gör så mkt nytta när du kör, spec denna årstiden, då fartvinden har högrehastighet än fläkten nånsin kan ge. men om du måste stå stilla en stund i nån kö (behöver inte vara länge) så rusar tempen direkt.. så jag skulle inte rekommendera det.. ibland kan det vara liten fördröjning innan du ser nåt på tempmätaren, och då kan det vara försent.. dvs bilen hinner koka, och då kan det kosta dig 2 månadslöner att få ordning på grejjerna igen. så mitt tip... ta din andra bil, eller åka in och beställ nya grejjer på bmw och låt bilen stå. men du bestämmer juh. /mvh jocke |
|
|
Så här års är det ingen fara, kör du landsväg är det lungt. Du kan också sätta på maxvärme inne i bilen om du märker att nålen går upp. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.