|
|
|
|---|---|
|
måste fylla på effter 100 mil då kör jag kanska hårt . kan det vara så att det är nytigare för motorn att få ny fräsh olja varje 100 mil det blir ju som en extra servic då det går 10 liter varje 1000 mil har en tro på att det bätre för motorn en att samma olja sitter och gungar i 1000 mil den är ju en prestanda bil skulle va annat om det var en valig volvo på 150 kusar. fattar att det blev en upgadering pga att det blev kostsamnt att fylla olja så offta .men ja tror att en f1 bil dricker mycket olja den med men dom har ej behov att sänka pga kosnad inte är ett problem. som jag sa jag tror rätta mig om så ej är och varför det skulle va sämre så fall .. | |
|
problemet är juh att oljan kommer i bensinen, kan juh inte vara bra att den blandas med bensinen då det borde sänka oktanen och sådär = lite sämre effekt, sen borde det klugga igen katalysator och tändstift med mera pga att olja är svårare att antända och förbränna. men utöver det är det nog ingen fara men det måste juh kännas lite skummt att fylla på 1l per 100 mil iaf. /mvh jocke |
|
|
Testa att byta till Castrol TWS, den ska täta bättre än andra oljor. Mvh |
|
| Jag har samma "problem" på min nuvarande m5. Hade även en -99 för 2 år sen och den drack lika mycket den så inget du behöver oroa dig för. Vill man så kan man byta kolvringar osv som är uppdaterat på -01 fram till -03 och då är det problemet över. Mvh Bring | |
|
Jag har en 99 och den drar knappt ingen olja alls. Jag kör lite mer än 500 mil om året och de går åt knappt en halv liter. De är nog lite från bil till bil. De finns 02or som drar mycke olja oxå. Mvh Frasse M5 |
|
| min drar max 1 liter mellan servicarna ca 1000mil | |
| Min dricker inte mycke olja alls mellan servicarna och den har gått 16500 mil nu.Fyller inte ens på en liter mellan servicarna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.