AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.967

750i E38 utan skinn - omöjlig att sälja?

Sida 2 av 2
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Kalle;
Är det någon som tuggat på klädseln på B-stolpen (där bältet går)?
Annars jäkligt ballt med elstyrd soffa i velour i 750 :D
(känns lite jänkaraktigt)

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Kalle; Ser fin ut, tror inte du får problem att sälja, med så få plyschinredda 750i E38 på marknaden så finns det säkert köpare som vill slippa skinn som blir överlyckliga av hitta "din".

3: dje bromsljus gick att få från 1/95 på alla BMW, kikade på en maj-95 750i på schwacke.de då var kod 806 kostnadsfri för 750, fråga om värmesitsarna, dom ingår vid val skinnklädsel i alla Tysksålda (åtminstone E34, bör gälla storebror också) från sep-94, och det bör vara skälet till att dom ingår i 750, kan alltså försvinna automatiskt vid bortval.

Stephan
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Kalle, jag tycker bilen ser fin ut. En lågmilad 750i med få ägare är inte fel, velour eller ej. Dock har jag svårare får "kapsylfälgarna" men de är ju inga problem att byta. Jag anser också att skicket avgör mer än utustningen vid köp av en äldre bil, så är den i fint skick så varför inte ? =)

Vad jag vet kom steptronic redan 9/95 dvs, alla 750i 1996 borde ha de. 3:e bromsljus och nyare klimapanel kom under 1996 (vanligt dock att klimapanelerna har gått sönder och blivit utbytta till nyare under åren)

BMW CS #5139
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Stephan, du har rätt ang. 3e bromsljus =)

BMW CS #5139
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Underbar bil. Byt för tusan inte till raggarskinn. Klar "USA-känsla" i denna. Jag blir klart sugen på att åka E38 igen.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
En 750iA i Tannengrün det vore fin hjulklapp, sen var vagnparken komplett:)
Mvh
Asken
Som uppmuntrar telefax, man får en kort promenad från dumburken då:)
Mycket snygg e38. Kan helt klart tänka mig en e38 750 utan det berömda SCHiinnet!!

Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Helt of topic, men jag förordar också telefax, Asken. Vi får heller inte glömma stencilens härliga lukt.
Snygg e38 förresten, Kalle. Köp!

mvh Magnus Melkersson
Sextrettifemman: Länk
pr
296
produce1
540/6 touring-95
Jag tror till viss del att den kan bli svårare att sälja utan skinn men långt ifrån omöjlig.Hade det däremot saknats klima eller ac(som borde va standard?) Så kan jag säja att läget hade vart mission impossible.

Hade en 540touring utan ac den va tvärt omöjlig att sälja.Trodde inte dom fanns utan ac föränns jag köpte den.Va ngn import från österike har jag för mig.Ingen ac gjorde att det ringde 1 person på bilen o det va en norrman som skulle ha den som reservdelsbil.

För att inte glida i väg från ursprungsfrågan:

Så är mitt svar iaf att den borde inte va omöjlig att sälja & i värsta fall den dagen får du väl köpa en skinninredning om det mot förmodan skulle va omöjligt.

Personligen brukar jag gå mer på skick än utrustning iaf:D
pr
296
produce1
540/6 touring-95
Asken: Tannengrün är så fruktansvärt fräsh färg hade det på min m3 3,2 (indvidual)
.En 7a skulle va sjukt snygg i den färgen
Visa användare
319
thomash
BMW 535xdAMT -16

Alfa Romeo 156 GTA SW -03
Vi ska givetvis inte att förglömma att snygga tjejer med KORTA kjolar inte tycker att skinn skapar rätt sorts svett på benen.

Jag föredrag alla gånger tyg framför skinn, helst skall det givetvis vara exklusiv ylleklädsel

Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.