AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.968

750i E38 utan skinn - omöjlig att sälja?

Sida 1 av 2
Har funnit ett lite ovanligt objekt att bli intresserad av. Det rör sig om en 750i -96 i Fjordgrau med två ägare och 14 500 mil. Första ägaren bestämde sig av någon anledning att avbeställa det standardmonterade skinnet till fördel för Wollvelour Antracit - det vill säga mörkgrå tygkläsel. I övrigt har bilen bl.a.

-Navi
-Xenon
-Taklucka
-Cd-växlare
-Telefon
-Dubbla rutor
-Hifi+DSP

tjaa... det mesta man "måste ha" + den rikliga standardutrustningen i en 750.

Priset är förmånligt, men kommer det överhuvudtaget att gå att bli av med denna bil? Eller vill ALLA som köper 7-serie ha skinnet? Personligen tycker jag det är OK utan skinn - bilen har ju komfortstolar med minne åtminstone.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Kan tillägga att jag är fullt medveten om vikten av skinnklädsel...att bilen kommer att bli VÄLDIGT svårsåld... men frågan är snarast ifall det finns NÅGON mer än mig som skulle kunna leva utan skinn på sätena - Instrumentbrädan är ju åtminstone i skinn :D

Mvh,
Kalle
___
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Klart grabben ska ha en familjegentlemannasläde. Men varför en med 4 dörrar, ska du leka taxi?:) Vollvelour är ju på ett sätt unikt efter ett årtionde med schinnfetischism. Man sitter mjukare på vintern och tvättar du klädseln med matttvätt, wie neu.
Propellerkeps och 12 cylindrar, nästa trend?:)
Mvh
Asken

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Måste säga att jag föredrar tyg/velour framför skinn!

Mvh
Jag föredrar också tyg framför skinn. Jag tror helt klart att bilen kommer att bli mer svårsåld med tygklädsel men det är ändå en relativt gammal bil och ju äldre den blir desto mindre viktig blir "livsviktig" extrautrustning (såsom skinn) för begagnatköpare.

// Erik
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Det är ju inte värre än att köpa en skinninredning till den när det är dax för försäljning, om det skulle visa sig vara helt omöjligt att bli av med den.
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Haha Jag är ju part i målet, som ägare till www.leathercare.se men personligen tycker jag inte att tyg är en nackdel. Pruta ner bilen rejält, lägg undan pengarna och köp en skinninredning till den. Finns gott om bilar på skroten. Dessutom så finns det läderfärg, så det är bara att färga om. Ganska enkelt faktsikt. Går på en eftermiddag med en bra infärgnings svamp.

Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby.
Klä om vetja; I Alpina tyg!! det smäller lika högt som Läääääduuuur i mina ögon iaf..

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Hmm... det verkar ju inte helt hopplöst det här ändå! Och visst är det korrekt att man borde kunna hitta en klädsel på skroten "i värsta fall".

Någon som vet ifall även dörrsidorna är inklädda i velour på en 750i med den klädseln, eller om de går helt i läder som på övriga 750i?

Fortsätt gärna kommentera!

Mvh,
Kalle
___
750 är ju såpass ovanlig utan läder att jag inte riktigt minns säkert hur det ligger till på den, men dörrsidorna är klädda i tyg åtminstone på "lägre stående" modeller. :) Scheckheft vet garanterat.
Scheckheft
Hej
Klart att du ska ha en 750 med Wollvelour! Om jag inte minns fel är detta 5:e examplaret jag stött med velourinredning sen jag började studera E38 i slutet av 90-talet. Standard är annars montanaläder.
Jag antar att du ska ha den som vardagsbil och M5:an i garaget under vintern och då skulle jag föredra wollvelour som ger en mer ombonad känsla. Sitsvärme fram och bak ska ju ingå om inte 1:e ägaren fick för sig att avbeställa detta också. Angående dörrsidorna så ska de vara klädda i tyg, handtagen i läder, liksom mittkonsol och instrumentbräda. Avvikelser kan naturligtvis förekomma, individualavdelningen hos BMW kan/kunde ju fixa vad som helst ;)

Och vid en ev försäljning ska du framhäva det unika med 750 och velourklädsel.

Mvh
Scheckheft
En till som föredrar varmt mjukt tyg istället för kallt läder. =) Håller med Scheckheft, framhäv det unika med tygklädsel istället.

/Fredrik
Trottoarkantshatare

Min 330i Länk
Gemini__
Klart du ska köpa vagnen Kalle, du verkar ha fastnat för E38:or iaf och jag förstår varför =)
Hehe, detta var oväntat. Jag var helt övertygad om att bli idiotförklarad med denna idé, men tydligen inte. Fick fler bilder från säljaren idag - klädseln ser inte så pjåkig ut! Därutöver så har bilen fått facelift-bakljus (orange blinkers) vilket får ses som en godkänd uppgradering.

Noterade även att bilen hade Steptronic vilket vad jag förstått är lite ovanligt på 96:or?

Ska se om det går att fila lite på priset...

Mvh,
Kalle
___
Kan vi inte få se lite bilder, Kalle? :)
Jodå... Bilder: Länk

Det måste vara en -97:a väl, med tredje bromsljuset, nya klimapanelen och dryckeshållarna i baksätetssoffan...?

Mvh,
Kalle
___
Gemini__
Såg riktigt mysigt ut måste jag säga =)
Det beror på vad det är för färg på skinnet vad jag föredrar. Jag gillar inte alls svart skinn så då går nästan mörkgrått tyg före. Men jag föredrar ju ljusgrått skinn alla gånger.
Åh! Den där skulle jag lätt kunna vara intresserad av om priset är det rätta!
Scheckheft
Hej
Angående steptronic hos 750: redan tidigt under 95 enstaka exemplar. Nu har jag inte månaden i huvudet men jag har ett svagt minne av maj? Tar det med en nypa salt. Ny klimapanel kom tidigt 96 men än en gång sviktar minnet när exakt. Har det hemma.
Som Gemini skriver: mysigt.Med lite puts blir detta kanon :)

Mvh
Scheckheft
//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Race E34 Turbo 650hp/830nm
Såg väldigt fin ut! orginal...

Velour i fint skick är toppen, skulle inte ha något emot det alls, tycker dock det halvskinn jag har på mina conturstolar är det bästa alternativet!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.