|
|
|
|---|---|
|
Hej. Ska köpa nya vinter däck till min 318ti, har ett par 15" fäljar som jag ska montera dom på. Vilken bredd och profil passar bäst? Har noll koll på sånt så om någon vänlig själ med större kunskaper skulle kunnas tänka sig svara så hade jag blivit as glad! Tackar på för hand, Daniel | |
|
Beror ju helt på va du har för bredd på dina 15". Omöjligt att ge ett bra svar då man inte vet exakt,på ett ungefär kan man ju alltid komma fram till,men va hjälper de? Du har ingen bild eller namn på fälgarna? så blir de mycket lättare att hjälpa dig. |
|
| nej tyvärr. Men tror det står typ 285/60 på sommar däcken som sitter på, om det är till någon nytta? | |
|
Jag tror inte det står 285/60 på dina sommardäck. Tror inte ens den dimensionen existerar. Nu har du inte angett vilket år bilen är tillverkad men jag så vitt jag vet så har alla 318ti både e36 och e46 serien samma däckdimensioner. 195/65R15 är det som gäller. Finns en del olika däck som är värda att titta på. Ska du ha dubbade eller dubbfria? iaf så tycker jag att du ska kolla på däck från Michelin, Continental, Nokian eller Gislaved om du ska ha riktigt bra vinterdäck. |
|
|
Jag gick ut och kollade, det stog: 205/60R15. Vilken dimension bör passa som vinter däck? Den du förut nämde? Hade tänkt mig ett par utan dubbar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.