|
|
|
|---|---|
| lampan tändes idag när jag startade bilen. det finns gott om olja dock.. :/ nån som vet var givaren sitter? misstänker att det är den | |
|
Motoröl-lampan i check-kontrolenheten tänder en stund innan kontrollampan i instrumenteringen tänds. Fyll på till övre strecket och titta om den släcks. ///BMW - Was sonst! |
|
| @JohanE har fyllt på till max, lampan lyser ändå :( | |
|
du har inte kopplat av strömmen ngt? vet att min var på ett tag efter att jag kopplat på strömmen. min lampa sätts på när min oljenivå är lite under mitt strecket. |
|
| @TimS jo det har jag! kan det vara det? *pust* hur länge lyser den efter att man har kopplat på strömmen igen? | |
|
vet faktist inte.. hmm det har varit olika faktist.. 2dagar vet jag ialf.. hur länge sen vare du kopplat tillbax elen? |
|
|
såg nu att det var igår från ditt inlägg... den släcks nog snart testa andvända bilen ett tag bara.. vet inte vad som får den att lysa o sluta lysa men... bara du vet att det finns olja så. |
|
| ok.. tackar! :) | |
|
Hejsan, vad som kan ha hänt är att oljenivågivaren som sitter i oljetråget har hängt sig/gått sönder. Lätt att byta själv vid nästa oljebyte(om du inte vill tappa ur all olja en gång till). Ha bara koll på att du har olja i motorn lite oftare. Gr8ride |
|
| På min bil segar det lite... dvs, om jag fyller på olja när lampan tänds (alldeles för tidigt tänds den dessutom, redan strax över mittnivån) så tar det nån dag innan givaren släcker lampan igen... | |
|
Min lampa släcks ganska omgående, bara oljan har kommit på plats så släcks den. Tar det flera dagar att den släcks skulle nog jag tro att den inte är i sitt forna skick längre. ///BMW - Was sonst! |
|
| har 2 bilar som beter sig på samma sätt... om jag kopplar av strömen och sedan kopplar på det igen så är oljelampan i checkdisplayen på i ialf 2-3 resor med bilen... | |
| Min lampa släcks direkt när oljan är på fylld | |
|
trådskaparen har olja i motorn. jag har oxå olja i motorn. min lampa släcks oxå direct efter att jag fyllt på olja ifall den nu skulle va tänd pga av att jag har lite olja i motorn. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.