|
|
|
|---|---|
|
Hej! Fick en anmärkning på glapp i vänster inre styrled på min 325:a. Kan någon länka till vad jag behöver byta? Om någon känner till ett mektips på detta jobb vore det välkommet oxå=) Mvh///Henke | |
|
Nummer 5: Länk Köper man på BMW så kan man inte köpa den inre leden löst, men jag har för mig att Mekonomen säljer inre leder. Jag bytte kompletta stag på båda sidor när jag hade glapp i en yttre led på en E36:a jag hade. Jag har för mig att det var billigare på BMW än på Mekonomen. |
|
|
Ok, du vet inte vad bmw ska ha för den? |
|
| Jag betalade 1261:- för kompletta stag båda sidor och nya klammer till damaskerna. | |
| Länk | |
|
Tackar, hur är kvaliten på dem? |
|
|
Har beställt både h & v styrled från Waarwest nu=) Någon som har en länk till ett mektips lr vill beskriva jobbet lite snabbt?? Mvh///Henke |
|
|
Har beställt både h & v styrled från Waarwest nu=) Någon som har en länk till ett mektips lr vill beskriva jobbet lite snabbt?? Mvh///Henke |
|
|
När jag bytte på min så var det ingenting som satt särskilt hårt. Går inte att jämföra med hur länkarmsinfärstningarna kan sitta :-). Skaffa en spindelledsavdragare för att få loss p-änden. Alt. en kort brytgaffel och slägghammare. För att få loss andra änden av staget behöver du en 32mm(har jag för mig att det var) blocknyckel alt. en stor polygrip/rörtång. Blocknyckel rekommenderas dock. Innan återmontering så försök att ställa in de nya lederna så de blir lika långa som de gamla. Detta endast för att bilen inte ska käka upp däcken på en gång, du måste dock göra en framvagnsinställning ändå. Du behöver även 2st nya slangklammer för damaskerna. Jag körde med s.k. "kattstrypare" och det fungerar bra det med. Hela jobbet är plättlätt. Max 30 min jobb om du har lite tempo. Glöm inte att göra en framvagnsinställning efteråt. |
|
|
Sweet=) Tack! Mvh///Henke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.