|
|
|
|---|---|
|
Hej. Funderar på att köra på ren rme. Vet inte om min 525tds är gjord för det. Förmodligen inte, men det kan ju vara för att bmw vill vara på den säkra sidan ifall det skiter sig. Rme löser ju upp vissa typer av gummi men finns det något sådant i en tds? Finns det någon som har Erfarenhet av detta och vill dela med sig av den? | |
|
Vad jag vet säger BMW att man inte ens ska köra deras dieselbilar på något blandat med RME. Så 100% RME ska man nog akta sig för. Var hittar man 100% RME egentligen? |
|
|
Det enda kan vara gamla gummislangar som kan lösas upp, RME har ju högre cetantal än vanlig diesel så det lär inte bli motorproblem Har det bytts ut slangar så lär det vara helt lugnt att tanka. -96 är en årsmodell i "brottet" mellan gammalt gummi till material och nyare i mer härdat plast. |
|
|
Det som är intressant är om pumpen tar skada. Alltså gummi i pumpen. Andra slangar går ju att byta ut utan att det kostar en förmögenhet. Idag har jag 100% RME i tanken, tankat på en gård med biodieselproduktion och godkänd rme för fordonsdrift,.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.