|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag äger en 318is E36 -94 coupe som det sitter "BMW Motorsport international" märken på instegslister och på listerna på dörrarna, det står också "BMW Motorsport på handtagen. är det någon som vet om det är någon special utgåva och vad som isf är specielt med den m.m vill veta allt :) har provat och sökt men inte hittat någonting vettigt så jag hoppas de finns någon här som har lite koll :) mvh Andreas | |
|
Låter som dekaltrimning i mina öron. Annars borde du hittat info på nätet. Men dekaler skall ju inte underskattas ;-) Mvh Anton |
|
|
Sir Anton: du har fel. anthe_88: låter som att du har en klassII E36, mycket ovanlig. Läs här: Länk Min gamla pärla: Länk |
|
|
Sir Anton: du har nog rätt ändå:) Kom på att ClassII fanns bara som limo... Lite trött;) Min gamla pärla: Länk |
|
|
jo de kan ju så klart vara dekaltrim, men om e36 klass II bara fanns som limo så skulle väl inte listerna passa på en coupe? dörrarna är ju mycket längre på en coupe? bilen har också M kjolpaket , men om det är fabriksmonterat är jag inte 100 på.. finns det nån lista nånstans i bilen där de står all fabriksutrustning på? |
|
|
anthe_88: Listerna kan ju vara en eftermarknadsprodukt som bmw inte har tillverkat. Vet inte ens om den "äkta" Class II hade dessa instegslister? Men släng upp lite bilder på din vagn så vi får se lite av den =) Mvh Anton |
|
|
Dra ut en utrustningslista från din lokala BMWhandlare då vet vad den hade från början, finns en Individual-series kallad Avus för 318iS Coupe 1994-95 tro även för andra E36 Coupe men inte bombsäker... Länk Länk så det finns äkta special 318iS Coupe E36 med den utrustningen du har, har du dessa fälgar? Länk Stephan |
|
|
självklart kan jag lägga upp bilder, är inte hemma för tillfället men här finns några iaf Länk någon som vet något mer om Individual-series kallad Avus? vad som var specielt med dom, hur många som tillverkades m.m? mvh Andreas |
|
|
såg att länken inte fungerade så här kommer en fungernade sådan :) Länk |
|
|
trista fälgar, ser ut som ett klistermärke satt på lacken, ingen vinge? Har bara sett bilar med 17" split & stor bakvinge, blir lite tveksam om din är äkta. Stephan |
|
|
Stephan det är inga klistermärken varken i dörrlisterna eller instegslisterna utan märkena är äkta. angående fälgarna och vingen så vet jag inte varför min inte har de isf. jag har lixom inte påstått att min är äkta utan de är de jag vill ha hjälp att ta reda på om du förstår :) har du någon mer information am avus serien? mvh Andreas |
|
|
Jag var intresserad av en Cosmosschwarz Coupe i Avus-edition, minns inte vilken motor den hade från en Tysk BMWhandlare för ca 2år sedan, tyckte den var supersnygg, med splitfälgar, M-paket och vinge. Det första jag skulle göra är att dra ut en lista från BMW inklusive eventuell Individual-utrustning, börja där. På bilden vid insteget såg det ut som att Motorsportmärket satt direkt på lacken, därav min kommentar. Stephan |
|
|
okej, var de den du länkade till? såg verkligen ut att vara i toppskick :) okej då ska jag fixa en sådan lista , gör man de på hemsidan eller måste man åka till en återförsäljare? har nämligen en bit att åka isf mvh Andreas |
|
|
anthe_88; Ring eller maila dom sen kan dom skicka/faxa/maila dig den. Nej den jag var intresserad av är sedan länge såld, kanske har kvar nån bild. Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.