|
|
|
|---|---|
|
Jag var intresserad av få backkamera monterad på min X3:a som är redan utrustad med navi och tv. BMW vill ha 9300:- inkl montering, 6175:- för kameran!!!!!!!??? Vad är det för kamera?? är den av guld? Känner ni någon som kan göra det billigare? Tacksam för alla tips. Owjan | |
| Kolla annars på Ebay..kanske billigare där | |
| Owjan,du har powerpost | |
|
Hitta detta på ebay: Länk Frågan är hur kopplar jag den till min bef utrustning? Tips?? |
|
|
Ebay??Det är ju tradera:) Lättast är väl att be bmw om kopplingsschema eller nåt |
|
|
Den kameran som säljs via Tradera, den klarar bara va -10 grader celsius vilket inte är så optimalt i vårt nordiska klimat ;) Frågan är vad BMW´s kamera klarar av? Mvh/ Niclas |
|
|
Tänk bara på att kameran måste vara för NTCS alltså det Amerikanska bild formatet inte PAL som används i Europa. Back kamera ingången i video modulen kräver detta format för backkameran. Kameran på tradera är för PAL. Jag köpte min här på ebay. Länk /Pulare |
|
|
PS Min fungerar även om det är mer än 10 grader kallt. /Pulare |
|
|
Min BMW backkamera har klarat vintern utan problem här uppe i Dalarna. Ofta 20 - 25 minusgrader. Enda problemet är att om det är lössnö på vägarna så yr snön upp och sätter igen linsen så att man inte ser något. Å andra sidan hade jag samma problem med PDC'n, den fungerade inte heller vid lössnö, det fastnade för mycket snö på sensorerna. |
|
|
Pulare; Säg att jag har nu köpt kameran. Vad behöver jag mer? Var och hur kopplar jag in den? |
|
|
Länk /Pulare |
|
|
Hoppas du "köpte" en med NTCS standarden /Pulare |
|
|
Pulare; Har du installerat backkamera enl. dessa instruktioner? Jag känner inte igen någon komponent från bilderna. Hur vet jag att jag har samma grejer i bilen? Owjan |
|
|
Prova denna länk den är till en X5:a men borde vara samma som X3 Länk /Pulare |
|
| Tack Pulare | |
| Hej! kolla denna på ebay Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.