|
|
|
|---|---|
STi |
En kort fråga. Hur blir kvaliten om man använder sig av en Högnivå till Lågnivå omvandlare. Några som har monterat det i sina bilar? eller har erfarenheter om dessa? MvH |
|
Nu är jag ingen finlyssnare med det funkar bra. Testa att koppla till hemstereon. Carl |
|
STi |
Det är ju inte jag heller. Tanken är att driva de bakre högtalarna i hatthyllan och eventuellt en baslåda. Så om kvalitén är lite sämre där bak kompenseras ju av det normala ljudet fram, eller? En fråga till, hur kommer man åt högtalarna i hatthyllan? E46 coupé -01 |
| Jag kör hög-lågnivå i min där jag tar signal från bakhögtalarna och jag kan absolut inte klaga på kvalitén! Bakhögtalarna kommer du åt genom att ta bort gallert som sitter ovanför dem i hatthyllan innifrån bilen... | |
STi |
Hur sitter det gallret fast? Är det bara på tryckt, eller är det skruvat? |
STi |
Har nu monterat allt och är mycket nöjd. Hade dock lite problem med att steget slog ifrån när jag startade bilen, detta berodde på att remoten då blev lite för hög och stereon slog ifrån av säkerhetsskäl. Detta löstes med ett motstånd, som drog ned spänningen lite precis innan anslutningen på steget. räckte med ett motstånd på ca 2kOhm. Tog min remote från parkeringsljuset. |
| För hög spänning på remoten??????????? kan ju omöjligt vara då du inte kan få mer än 13-14V ngn stanns i bilens elsystem och det är den spänningen remote skall ha! Måste berott på ngt annat knas. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Tog remote från parkeringsljuset!? Som Hewi skriver....remoten är en + som är samma i hela bilens elsystem!! Har du ingen elantenn att plocka remoten ifrån? Om steget uppför sig på det sättet,skulle jag nästan vilja tro att ngt är knas i det. MVH Patrik |
STi |
Steget är sprillans nytt. fungerar perfekt när remoten har en spänning runt 12V men såfort det översteg 13,5V så slog det ifrån. Lästa här på forumet att någon annan haft liknande problem med att ett steg har slått ifrån, men han orkade inte felsöka och satte dit ett annat steg. Vet inte exakt vad spänningen ligger på "på" remoten från en vanlig stereo men tror inte att den är högre än 12V. Ska ta kontakt med BRL och se vad dom säger om detta problemet, men jag har iaf löst det med ett effektmotstånd på lite drygt 2kOhm. Och nu funkar det klanderfritt. M635 Forever: Nope ingen elantenn i min e46a. |
|
Att du inte kan ta remote direkt från parkeringsljuset beror på att checkkontrollen skickar impulser som gör att spänningen varierar hela tiden, testa själv med en snabb multimeter så ser du. Med ett enkelt relä emellan, fungerar det dock. //Vad vore vinterkörning utan x?\\ |
|
STi |
Jo men nu funkar det, när jag har ett motstånd emellan, funkar helt felfritt, och det funkade också utan motstånd när jag bara hade tändningen till, utan att bilen var igång... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.