AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
615

Smakråd vid säkning e46 touring

Visa användare
145
tullan
525iam touring 03
Har en e46 touring med M paket (eftermonterat) men ej M chassie, dvs har den "högre" standardfjädringen. Har satt på sänkningsfjädrar från Eibach nu, ett Pro-kit som ska sänka 30 mm fram och 20-25 mm bak. Fram blev den helt perfekt men bak blev den alldeles för låg tycker jag. Den övre delen av däcket försvinner in under skärmkanten så den ser hängig eller nerlastad ut bak tycker jag. Förstår inte hur 20-25mm kan göra sån skillnad. Hur tycker ni andra att det ska se ut....visst är det väl snyggare om avståndet mellan skärmkant och däck är lika fram och bak eller? Sätter jag tillbaka original bak blir den för hög istället och då blir det för mycket raggarstuk. Finns det bakfjädrar som sänker mindre?
En bild här hur den ser ut. Har tyvärr ingen rakt från sidan

Länk

åsikter välkomnas!
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Hej,

Jag tycker att E46 touring har lite det "problemet" original också, dvs. att bakhjulen "går in" i hjulhusen mer än vad framhjulen gör.

Om du vill ha bilen lite lägre bak så borde väl BMW originalfjädrar från just ett "M chassie" vara en bra kompromiss?

Mvh/ Niclas
Visa användare
145
tullan
525iam touring 03
Ja om man får tag på några....så hör av er nån om ni har!
Tycker precis som du, det skall vara lite luft mellan däck och skärmkant. Ser ju ut som något är trasigt annars. Jag tycker min 330 Sedan utan M chassi är helt perfekt där bak, men har lite för mycket luft mellan däck och skärmkant där fram. Men man vill ju inte bara sänka fram så bilen lutar framåt!

Så jag tror den får vara orörd på den punkten. Har dessutom tröttnat på hårda stumma bilar och att behöva kryssa mellan minsta lilla höjdskillnad på vägen.

/Fredrik
Trottoarkantshatare

Min 330i Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.