|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Skall besikta M3:an på fre å tänkte höra en sak med er. Ibland så börjar abs:en lysa, (troligtvis en givare vid nåt av hjulen), men bara ca 1 på 5 ggr.. Har haft in den på verkstad men då lyste ju såklart inte lampan så det gick inte att mäta upp givarna, utan den/dom måste gå sönder helt, alt. lysa vid mätning... Så till frågan.. Går bilen igenom om den börjar lysa på bes, eller blir d ombes? Blir dyrt att byta alla på en gång bara för att vara säker...! Jeppe: Har du nå bra svar? =) ///MVH Johan | |
|
abs lampan får inte lysa. |
|
Vantage |
Har kört El-Tejp över lampan på instrument huset i 2 års tid och ( antagligen en massa tur ) så har jag klarat mej. Niclas |
|
med min otur så lyser det garanterat på bes så man får besikta om...! =( ///MVH Johan |
|
| Om du kör ett test på bmw så ser dom vilken givare som har felat även om den just det tillfället inte lyser | |
|
så dom ser d på bmw? enligt mekanikern som ja prata me så måste den lysa för att kunna ge felmeddelande... när den inte lyser så funkar abs:en utan problem, alltså att systemet fungerar, hur kan man då läsa av? ///MVH Johan |
|
| Felet lagras i bilens dator som man sen läser ur bilens datorn och kan där också se hur många gånger detta har hänt samt hur länge sedan det inträffade. | |
| Om du på ett eller annat sätt släcker lampan, kommer bilen troligen gå igenom. Jag hade likadana problem som du med ABS:en på min Peugeot, fast min lös oftare och jag hade svårt att finna felet. Så var de under kanske 3-4 års tid. Sedan gav jag mig fan på att hitta felet, herre gud det är ju bara lite elektronik, och lyckades. Så nu besiktigar jag utan att släcka lampan. | |
|
lyckades besikta utan att lampan tändes, så den gick igenom.. =) tack för alla svar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.