AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.195

Abs på besiktning?

Visa användare
230
lalle83
M3 Coupé 3.0 -94
Tjena. Skall besikta M3:an på fre å tänkte höra en sak med er. Ibland så börjar abs:en lysa, (troligtvis en givare vid nåt av hjulen), men bara ca 1 på 5 ggr.. Har haft in den på verkstad men då lyste ju såklart inte lampan så det gick inte att mäta upp givarna, utan den/dom måste gå sönder helt, alt. lysa vid mätning... Så till frågan.. Går bilen igenom om den börjar lysa på bes, eller blir d ombes? Blir dyrt att byta alla på en gång bara för att vara säker...!
Jeppe: Har du nå bra svar? =)
///MVH Johan
mr
167
mr irwing
E39 M5 calypsoröd
E38 750 -95
abs lampan får inte lysa.
Vantage
Har kört El-Tejp över lampan på instrument huset i 2 års tid och ( antagligen en massa tur ) så har jag klarat mej.

Niclas
Visa användare
230
lalle83
M3 Coupé 3.0 -94
med min otur så lyser det garanterat på bes så man får besikta om...! =(

///MVH Johan
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
Om du kör ett test på bmw så ser dom vilken givare som har felat även om den just det tillfället inte lyser
Visa användare
230
lalle83
M3 Coupé 3.0 -94
så dom ser d på bmw? enligt mekanikern som ja prata me så måste den lysa för att kunna ge felmeddelande... när den inte lyser så funkar abs:en utan problem, alltså att systemet fungerar, hur kan man då läsa av?
///MVH Johan
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
Felet lagras i bilens dator som man sen läser ur bilens datorn och kan där också se hur många gånger detta har hänt samt hur länge sedan det inträffade.
Be
278
Bengt C
523i -96
Om du på ett eller annat sätt släcker lampan, kommer bilen troligen gå igenom. Jag hade likadana problem som du med ABS:en på min Peugeot, fast min lös oftare och jag hade svårt att finna felet. Så var de under kanske 3-4 års tid. Sedan gav jag mig fan på att hitta felet, herre gud det är ju bara lite elektronik, och lyckades. Så nu besiktigar jag utan att släcka lampan.
Visa användare
230
lalle83
M3 Coupé 3.0 -94
lyckades besikta utan att lampan tändes, så den gick igenom.. =)
tack för alla svar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.