|
|
|
|---|---|
|
Har någon annan råkat ut för något liknande? Härom natten när jag skulle ta min bil, så hade larmet gått och innerbelysningen stod svagt och flämtade. Batteriet dött, men med starthjälp gick den igång. Frid och fröjd trodde jag men upptäcker strax att displayen i radiodelen slocknat alltså varken ljud eller klocka fungerar....kollar om bandaren funkar, det gör den men går ej att styra med Multifunktionsknapparna..Upptäcker i samma veva att dimljusindikatorn,blinkersindikatorerna (och ticket) samt helljuslampan lagt av. Resten av kombiinstrumentet funkar som det ska och utanpå bilen lyser dim- hel- och blinkers som det ska????? Vidare tänds innerbelysningen vid färd på ojämn mark...Hör dessa fel ihop eller har jag maximal otur. Vad tror ni? | |
|
Vad har du för bil ? NN/ |
|
|
Det är en e39 523 touring -97 |
|
|
Ladda på med en BRA laddare i minst 24 h se hur bilen beter sig sedan, i och med att du kablat igång den har du inte fått laddat så mycket utan istort sett gjort av med allt på "driften" så att säga... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Tack för tipset Gasar-Magnus! Men borde inte ett nytt batteri vara ett ännu bättre alternativ....eller tänker jag fel? |
|
| Hur gamalt är batterit?i så fall kan det vara dax... | |
|
Jo visst nytt batteri är ju inte dumt det heller (men även det måste ju laddas på det med) och ett nytt BRA ( t.ex. Varta eller Tudor) batteri är inte billigt. Ta gärna det största som passar E39 ( troligen det till 530d) Du lider troligen av "ogynsam körprofil" dvs mycket kortare sträckor ( under 30-45 min) och BMWn drar rejält med ström så det blir en ond cirkel av det hela tiden till det inte går längre.. Många underhållsladdar med t.ex. C-tek laddare vintertid p.g.a. av detta väldokumenterade faktum "Laddlampan lyser ju inte" säger du då kanske MEN den indikerar bara att energi går till batteriet inte hur mycket som går ut igen så summa summarum kanske du bara "får i" lite lite grann om du kör kortare strckor Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Tack för tipsen! Lossade först ena polen i 20 minuter och därefter funkade allt som det skulle...Men har iallafall investerat i ett nytt batteri för säkerhets skull.... |
|
|
Vad vart det för batteri? Det finns en chans att batteriet har klarat sig men det måste laddas på annars så sulfaterar det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.