AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.008

hur gå vidare från E39 utan att behöva lägga alltför mkt pengar?

Känner det börjar bli dags att byta min 523 mot något lite nyare och fräschare. Problemet är bara att nästan allt jag kollar på känns som nerköp,
otroligt mkt bil för pengarna E39. Det logiska vore att köpa en E60 men de ligger kring 200.000kr i dagsläget.. sen har jag aldrig riktigt gillat fronten/strålkastarna och inredningen tycker jag är fulare och av sämre kvalitét än i E39.

Finns det nån schysst bil som kan ge E39 en match för rimliga pengar?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Varför inte en -02-03 530i E39:a i väntan på lägre priser på E60? Är inte storleken ett måste så kan ju en E46:a vara av intresse.

AE
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Rekommenderar också att lägga pengarna på en nyare E39... Det är få bilar man kan slå på fingrarna i den prisklassen.

Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk
Håller med, en nyare E39:a rekomenderar jag också. Jag gillar inte heller E60, de är alldeles för fula och plastiga. Skulle jag köpa någon annan BMW än E39 så ligger E38:an bra till.
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
Häller med er andra fullständigt ang e39 mot e60.Kan heller inte med den riktigt,helt klart plastigare.Nää då är e39 bra mycket snyggare.Får bli en imolarod 525 eller 530 -03 med m-paket nästa gång...
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
Jag menar håller med,ursäkta franskan hehe...
01: as E38 med låga mil.

Stephan
ja, varför inte prova på en E38?
Visa användare
3.756
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Han vill ju ha "något nyare och fräschare" än E39 - är det inte lite konstigt att föreslå en äldre bilmodell då??... Kolla på tex. Audi A4/A6, tycker jag.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Visst har Sani en poäng men jag skulle ändå rekomendera en 530i E39 av årsmodell 02-03. Även grunddesignen är densamma så kommer det att kännas som en nyare och fräschare bil:
- 60 hk mer gör skillnad
- köp en med mycket utrustning så har du lite nya saker att leka med ;)
- köpe en med M-sportpaket så ser den betydligt betydligt bättre ut.

En sådan får man för mindre pengar än en basutrustad 520i E60 av första årsmodellen.

___
//Ulf
Tyvärr finns det ingen BMW nyare än E39 som är tillräckligt snygg för att ersätta E39:an. Köp så ny E39 som möjligt är mitt förslag

Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Vaz Niva, helt ny och fräsch för 100 papp ;)
530 eller bil med större motor än nuvarande är inte så jätteintressant, har hoj för det behovet. men nyare E39 är givetvis ett alternativ och facelift med m-paket tycker jag precis som alla andra är toksnygg, fortfarande. E38 är nog en bra bil, men det känns inte nyare och fräschare.

funderat lite på 9-3ss faktiskt, nerköp på många sätt men de är relativt billiga, men så får man väl dyra problem på köpet istället.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
E38 730D, sista årsmodellen 01. Milen mindre viktig om bilen är välskött och underhållen. Unikt välbyggd bil med underbara motorer. Priser under 200kkr. Fräschaste bilarna hittas via Autoscout.de och som vanligt. Köper man billigt skräp får man dyrt underhåll. Motor 740D om du har råd att lägga mer.
Enkel fråga att sända är. "Sind die wagen unfallfrei und gut gepflegt? Km-anzeige schriftlich bestätigen das die korrekt sind. Bitte info über telefax seden" Då finns på papper att bilen är okrockad, tysk lag kräver att man informerar om så är fallet. Nu är inte en mindre reparation någon fara i sig. De flesta större tyska verkstäder reparerar seriöst då de är stolta fackmän. Däremot finsn småfirmor som hastar på för att tjäna kortsiktiga pengar på utländksa kunder med liten erfarenhet. Vidare fås info om servicen är skött och att bilen inte är mätarskruvad. Med 3 olika bilars information kan även en amatör sålla vad som är rätt bil eller inte.
Mvh
Asken

A man that tries to listen twice as much as he speaks is learing to listen well. Love is the #1!
bj
129
bjornh
525 tdsA -92
borde iof bli "Ist der Wagen unfallfrei..."
och "Km-anzeige .... korrekt ist"

förlåt, har lite att göra..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.