|
|
|
|---|---|
| Jag ska köpa en gammal E30,killen som säljer den sa att det är svag handbroms samt svaga reflektorer i strålkastarna?Är det svårt att åtgärda det?Va kommer det att kosta mig? | |
|
Svag handbroms brukar oftast bara vara en justeringsfråga, men om backarna måste bytas är inte det någon jättekostnad. Mekartips hur det går till finns under "gör-det själv" här på sidan. Vad gäller reflektorer så brukar inte runda strålkastarinsatser vara så dyra, men det är byte som gäller. Kolla priser på t.ex:Länk eller mekonomen.se AE |
|
| Tack! | |
|
Vanligt på E30 är väll att reflektorn rostar sönder. Gäller de halvljusen brukar de gå att fixa genom att skruva isär strålkastaren. Borra om hålen lite och vända på bara reflektorn, brukar göra en enorm skillnad och fungerar lika som att köpa nya för mig! Anledningen är att denna brukar brännas/rosta sönder, men eftersom bara den ena halvan används så brukar andra delen vara som ny! Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
Handbromsen beror ja lite på om den kärvar eller om den tar för lite! Tar den för lite så är troligvis självjusteringen trasig, riv ner alltihop och smörj upp! Alternativt bara spänna upp den på baksidan av trumman med en mejsel! Går också att justera genom att ta bort handbromsdamasken i kupen och spänna upp var sida för sig! Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.