|
|
|
|---|---|
|
Jaha då var det dax igen. Fick mitt nymonterade m-paket stulet i helgen i ett parkeringsgarage i Malmö plus lackskador på höger framskärm och bakplåt. För ett halvår sen fick jag hela bilen utom taket repad i ett annat garage här i Malmö också. Min far blev dessutom av med sina fälgar i samma garage för ett år sen. Har bara ägt bilen i drygt ett år och börjar bli jäkligt less på det här nu, vet inte var jag ska ställa bilen längre. Hur ska man göra för att få ha bilen ifred? Är fan inte klokt att man inte ska kunna ställa bilen ifrån sig utan att få magsår. | |
|
Förjävligt :( Byte av bilplats är nog de första du ska göra. // M.V.H. Daniel |
|
wowwe |
Från vilken bil försvann M-packetet? Från E39 eller E60 Känns som det är snart dags att byta till en nyare model som inte florerar bland folk som är klåpfingriga. |
| M-paketet satt på e39:an. | |
|
Hej Rossi jag vet hur det är jag blev av med min bak kofongare på min e39 å det var standar som det är till E39 540 å sen så repa dom bilen min det är inte roligt när det blir så Mvh John |
|
| Som sagt, är det inte dags att byta garage, det är ju uppenbarligen något som brister i säkerheten på de nuvarande garaget. | |
| Tack för sympatierna, det värmer:) Nu är det ju så att efter bilen blev repad så bytte jag garage och det var då jag blev av med mitt m-paket. Det verkar inte spela någon roll var man har bilen, det finns idioter överallt. | |
|
Fick mitt m-paket stulet från flerbilsgarage i Lund. De här inavlade j**vla fjollorna har uppenbarligen kontakter med boende lite överallt och tar sig lätt in i garage med kodlås, med bil t.om. så de bara kan lasta in grejorna och dra. Själv så har jag nu monterat vibrationssensor via en enhet som i det tysta skickar mig ett SMS så fort någon tafsar på bilen! Och när de väl kommer så är jag redo med basebollträet!! Det är alltid någon sansad mes som ska uttala sig nu om hur 'man bara får stryk när man slår tjuven' eller 'våld föder våld' etc -- skiter jag fullständigt i, de ska ha stryk så det skvätter om det! Mest för att det kommer kännas underbart! =) Sen så har ju uppenbarligen det här kriminella drägget på samhällets botten inte fattat hur livet, landet och ekonomin fungerar över huvud taget. Men det är klart, det krävs väl IQ över 75 då. Försäkringspremierna går upp pga alla stölder och all skadegörelse. Det spiller över på trafikförsäkringen också pga att bolagen måste täcka kostnaderna och inte vill förlora sina bästa kunder (oss rika svin). Vi som har råd med helförsäkring på fina dyra bilar skiter ärligt talat i det för höjningen är marginell för oss. Däremot innebär det att drägget som måste stjäla för att ha något 'fint' kan kamma sig - snart blir det ingen j**la bil alls för dem! Eller deras släkt. Begåvat. Verkligen. De cementerar bara klass skillnader och sin egen kassa lott här i livet. Vem fan anställer t.ex en fjolla som kommer i en schleten bimmer med eftermonterad m-front i fel lack nyans??! Alla ser ju direkt vad det är för j**vla loser. Samma sak med dåligt omlackerade andra delar som uppenbarligen inte är original, stulet skit. |
|
|
Rossi: Mycket tråkig historia. Beklagar verkligen. Har själv fått dimljus samt M-paket repat i samband med den stölden. Kanske verkar en bagatell om man jämför men nu känner man en oro som man inte hade förut. Lite då och då så ser man e39:or med ljusen både fram och bak stulna (facelift). Speeder: Vad har du för larm? Låter intressant med tyst vibrationslarm med Sms funktion. Vh/ Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
kermit, en SURV, sök på google så finner du. =) lite dyr men jag använder den till annat också. parkerar man i garage med fronten mot en vägg kan man lägga den uppe mot vindrutan med både vibrations och rörelsesensor aktiverade -- så fort någon rör bilen eller går framför fronten för att kolla in / mecka med något får man ett SMS. |
|
|
Speeder: Jag hittade den. Den verkade ju vara en oerhörd kompetent liten manick. Portabel samt många användningsområden. Priset var ju förståligt inte gratis men det är klart att har man påhälsning var och varannan dag, så tjänar man nog på att ha en i längden. Ska ha den i åtanke men tänkte också kolla vad Cargard kan erbjuda till mitt larm (T70C). Tack för infon och hoppas du slipper tjyvjävlarna nu:) Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
gör som jag gjorde med några polacker som va på min o polarns bmw parkera bilen på samma plats som vanligt sätt dig i en annan bil lite längre bort o vänta sen när dom jävlarna kommer så väntar du tills dom närmar sig din bil då springer du fram o sätter yxan i ryggen på dom jag låvar att våra bilar fick vara i fred sen!! mvh micke81 turbokonvertering pågår!!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.